Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[c++] sztuczna inteligencja

Ostatnio zmodyfikowano 2013-02-27 09:33
Autor Wiadomość
megatron
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[c++] sztuczna inteligencja
» 2013-02-21 18:37:13
Witam serdecznie.
Mam małą sztuczną inteligencję i wygląda tak:
           
C/C++
if( kam_pos.X > pos_pos.X )
{
    pos_pos.X++;
    pos->setPosition( pos_pos );
}
if( kam_pos.X < pos_pos.X )
{
    pos_pos.X--;
    pos->setPosition( pos_pos );
}
if( kam_pos.Z > pos_pos.Z )
{
    pos_pos.Z++;
    pos->setPosition( pos_pos );
}
if( kam_pos.Z < pos_pos.Z )
{
    pos_pos.Z--;
    pos->setPosition( pos_pos );
}
skróciłem trochę żeby było czytelniejsze.
Ok więc konkretnie o co mi chodzi???
O to, że nie wiem co zrobić by postać odwracała się w moją stronę albo chociaż w stronę którą idzie.
Oczywiście mój projekt jest w irrlicht, a umieściłem ten post tutaj bo wydaje mi się, że mało ważne to jest w czym robię.
Z góry dziękuję za odpowiedzi

widzę, że coś nie chętnie piszecie odpowiedzi do moich postów
P-76643
DejaVu
» 2013-02-21 20:30:00
Twój problem nie ma nic wspólnego ze sztuczną inteligencją.
C/C++
kierunek_x = 1; //przed pętlą
//...
//w pętli:
pozycja += kierunek_x;
if( jakis_warunek )
     kierunek_x = - 1;

if( inny_warunek )
     kierunek_x = 1;
P-76660
megatron
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-02-21 21:20:45
Robilem podobnie jak napisales ale postac obracala sie tyłko w 2 strony a pozostale argumenty jak by sie niespelnialy
P-76667
megatron
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-02-26 19:26:39
Mam małe pytanku czy 360 to jest kont pełny w programowaniu???
bo mam małe przeczucie że nie
P-77109
m4tx
» 2013-02-26 19:43:33
Kont?...

Odpowiadając na pytanie: nie ma czegoś takiego jak "kont pełny w programowaniu". Wszystko zależy od użytych bibliotek i innych podobnych rzeczy.
P-77116
megatron
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-02-26 19:49:40
*kąt a pisałem wcześniej, że w irrlicht
P-77117
Hipochondryk
» 2013-02-27 09:33:47
w czesci bibliotek służacych do robienia gierek, grafiki itp, kąty podaje się w radianach. Polecam przeliczyć ;)

http://www.fizykon.org/rpo/radian_przeliczanie_na_stopnie.htm
P-77198
« 1 »
  Strona 1 z 1