Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Książka OpenGL

Ostatnio zmodyfikowano 2025-06-04 00:28
Autor Wiadomość
kolosemanoa
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Książka OpenGL
» 2013-02-21 21:54:21
Witam,
Rzuciłby ktoś jakiś tytuł książki do nauki OpenGL-a?. Chciałbym rozpocząć jego naukę.
P-76678
megatron
» 2013-02-21 21:59:37
P-76683
termistor
» 2025-06-04 00:28:38
Re: openGL  

Witaj,  

Jeśli chcesz zacząć naukę OpenGL, poniżej kilka wydanych książek, które mogą Ci się przydać:  

1. „OpenGL SuperBible” autorstwa Richarda S. Wrighta i Nicka Gillidaya.  
   To praktyczna, wersja z kodem źródłowym, idealna zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych. Pokazuje nowe wersje OpenGL (np. 4.x), opisując mechanizmy renderowania, shaderów, geometrii i optymalizacji.  

2. „OpenGL Programming Guide” (znanego jako „Red Book”) autorstwa Dave’a Shredera i Mitch’ego Davis’a.  
   Klasyczna książka, która od wielu lat jest standardem referencyjnym. Skupia się na podstawach OpenGL, ale wymaga pewnej wiedzy z programowania i matematyki.  

3. „3D Game Programming for Kids” autorstwa Chrisa Griffitha.  
   Jeśli lubisz podejście bardziej praktyczne i prostsze, to książka ta pokazuje, jak tworzyć gry 3D z użyciem OpenGL w sposób zrozumiały dla początkujących.  

Dla osób zainteresowanych nowszymi technologiami (np. shaderami, compute shaders) warto też zapoznać się z dokumentacją oficjalną: https://www.opengl.org/documentation/.  

Początek nauki może być trudny, ale systematyczne ćwiczenia i analiza przykładów (np. z GLFW lub GLUT) znacznie przyspieszą postęp.  

Powodzenia!
P-182471
« 1 »
  Strona 1 z 1