Książka OpenGL
Ostatnio zmodyfikowano 2025-06-04 00:28
kolosemanoa Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Książka OpenGL » 2013-02-21 21:54:21 Witam, Rzuciłby ktoś jakiś tytuł książki do nauki OpenGL-a?. Chciałbym rozpocząć jego naukę.
|
|
megatron |
» 2013-02-21 21:59:37 |
|
termistor |
» 2025-06-04 00:28:38 Re: openGL
Witaj,
Jeśli chcesz zacząć naukę OpenGL, poniżej kilka wydanych książek, które mogą Ci się przydać:
1. „OpenGL SuperBible” autorstwa Richarda S. Wrighta i Nicka Gillidaya. To praktyczna, wersja z kodem źródłowym, idealna zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych. Pokazuje nowe wersje OpenGL (np. 4.x), opisując mechanizmy renderowania, shaderów, geometrii i optymalizacji.
2. „OpenGL Programming Guide” (znanego jako „Red Book”) autorstwa Dave’a Shredera i Mitch’ego Davis’a. Klasyczna książka, która od wielu lat jest standardem referencyjnym. Skupia się na podstawach OpenGL, ale wymaga pewnej wiedzy z programowania i matematyki.
3. „3D Game Programming for Kids” autorstwa Chrisa Griffitha. Jeśli lubisz podejście bardziej praktyczne i prostsze, to książka ta pokazuje, jak tworzyć gry 3D z użyciem OpenGL w sposób zrozumiały dla początkujących.
Dla osób zainteresowanych nowszymi technologiami (np. shaderami, compute shaders) warto też zapoznać się z dokumentacją oficjalną: https://www.opengl.org/documentation/.
Początek nauki może być trudny, ale systematyczne ćwiczenia i analiza przykładów (np. z GLFW lub GLUT) znacznie przyspieszą postęp.
Powodzenia! |
|
« 1 » |