Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[c++] OPENGL -> DIRECT3D9

Ostatnio zmodyfikowano 2025-06-04 00:37
Autor Wiadomość
megatron
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[c++] OPENGL -> DIRECT3D9
» 2013-02-23 15:38:27
Witam. Jak przekompilować program z OpenGL'a na DirectX. Ponieważ moja aplikacja pracuje na OpenGL'u i przy najmniejszych szczegółach graficznych po prostu gra się "zamula". Nie mam pojęcia jak to zrobić, a przy próbie odpalenia z DirectX wyskakuje mi w konsoli coś takiego:

direct3d9 driver was not compiled into this dll. try another one
to chyba oznacza że brakuje mu jakiś ddl'ków; ale gdzie mu je zapodać??
P-76797
termistor
» 2025-06-04 00:37:45
Zmiana API graficznego z OpenGL na DirectX wymaga znacznej reworku kodu źródłowego, ponieważ oba systemy działają na innych zasadach. Poniżej kroki wskazujące, jak podejść do problemu:

1. **Zrozumienie różnic między API**  
   OpenGL i DirectX różnią się w sposobie inicjalizacji, zarządzania kontekstem renderowania, shaderami i zasobami. Konieczna jest reorganizacja całej logiki graficznej.

2. **Zainstalowanie DirectX SDK**  
   Upewnij się, że masz zainstalowany Microsoft DirectX SDK. Jeśli nie, pobierz go z oficjalnego źródła (np. [url]https://www.microsoft.com[/url] - link do archiwalnych SDK). W nowszych wersjach Visual Studio niektóre komponenty DirectX są domyślnie dostępne.

3. **Linkowanie bibliotek DirectX**  
   W projekcie Visual Studio dodaj biblioteki DirectX do linker'a. W ustawieniach projektu:
   - Linker -> Input -> Additional Dependencies dodaj:
     

     d3d9.lib
     d3dx9.lib
     
  - Sprawdź, czy ścieżki do katalogów z nagłówkami i bibliotekami są poprawne (VC++ Directories).

4. **Inicjalizacja DirectX**  
   Przykład inicjalizacji D3D9:
   

   IDirect3D9* d3d = Direct3DCreate9(D3D_SDK_VERSION);
   D3DPRESENT_PARAMETERS d3dpp = {};
   d3dpp.Windowed = TRUE;
   d3dpp.SwapEffect = D3DSWAPEFFECT_DISCARD;
   d3dpp.hDeviceWindow = hWnd;
   IDirect3DDevice9* device = NULL;
   d3d->CreateDevice(D3DADAPTER_DEFAULT, D3DDEVTYPE_HAL, hWnd, D3DCREATE_HARDWARE_VERTEXPROCESSING, &d3dpp, &device);
   
  Upewnij się, że hWnd jest poprawnym uchwyt do okna.

5. **Błąd "direct3d9 driver was not compiled into this dll"**  
   Ten komunikat oznacza, że biblioteka DLL nie zawiera kompilowanego kodu D3D9. Możliwe przyczyny:
   - Niepoprawna wersja SDK (np. używasz starszej wersji niż system wspiera).
   - Brak bibliotek w kompilatorze/linkerze.
   - Niezainstalowane runtime'owe komponenty DirectX (pobierz z [url]https://www.microsoft.com[/url]).

6. **Sprawdzenie zależności DLL**  
   Upewnij się, że w katalogu wykonywalnym znajdują się potrzebne pliki DLL, np. d3dx9_43.dll. Można je skopiować z katalogu instalacji DirectX SDK lub pobrać z oficjalnych źródeł.

7. **Użycie nowszych wersji DirectX**  
   Jeśli projekt pozwala, rozważ przejście na DirectX 11/12 (wymaga odpowiednich karty graficznej i systemu). Kod będzie bardziej nowoczesny, ale i bardziej skomplikowany.

8. **Debugowanie**  
   Włącz tryb debugowania DirectX w Visual Studio. Dodaj flagę D3DCREATE_FPU_PRESERVE podczas tworzenia urządzenia. W przypadku błędów, DirectX zgłasza je w debuggerze.

Jeśli problem się utrzymuje, podaj konkretny fragment kodu, w którym występuje błąd, oraz wersję Visual Studio i DirectX SDK.
P-182484
« 1 »
  Strona 1 z 1