[C++] Obliczanie kąta w trójkącie prostokątnym
Ostatnio zmodyfikowano 2013-03-03 15:33
unkn0wn Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++] Obliczanie kąta w trójkącie prostokątnym » 2013-02-24 20:04:30 Witam, akurat tak się składa, że tego jeszcze żem się nie uczył i o wiele łatwiej byłoby mi zrozumieć, gdyby ktoś podpowiedział, którego z tych sinuso cosinusów użyć. Otóż sprawa prosta obrazek - postimage.org/image/4vxzokzl3Obiekt K porusza się razem z myszką, obiekt S - stały. Jak wówczas liczyć kąt alfa? mam x1,y1 x2, y2 więc mogę obliczyć a i b oraz przeciwprostokątną tylko czego używać, aby liczyć kąt alfa na bieżąco? może tanges? a = y1 - y2; if( a < 0 ) a = a * - 1;
b = x - 300; if( b < 0 ) b = b * - 1;
alfa = tan( b / a ); kat = alfa * 180 / 3.1415926;
nie, to raczej nie tak może być i gotowy kod, Dzięki ;) |
|
pekfos |
» 2013-02-24 20:25:17 Mylisz tangens z arcus tangensem. |
|
SeaMonster131 |
» 2013-02-25 15:20:04 posX += cos( angle ); posY += sin( angle );
posX,posY to pozycja w twoim wypadku obiektu K, angle to kąt alfa, który możesz sobie wyliczyć dzięki funkcji atan2(). Dzięki temu, obiekt K będzie podążał w stronę obiektu S. |
|
unkn0wn Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-03-03 15:33:19 Dzięki serdecznie, atan2() i się problem rozwiązał |
|
« 1 » |