Generowanie i zapis bitmapy.
Ostatnio zmodyfikowano 2013-02-26 19:34
Chlorek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Generowanie i zapis bitmapy. » 2013-02-26 19:11:22 Poszukuję biblioteki, która pozwoli mi na utworzenie w pamięci bitmapy, a następnie zapisanie jej na dysku w postaci pliku *.bmp. Potrzebuję również możliwości wczytania gotowej bitmapy i podstawowe funkcje typu pobranie/ustawienie koloru piksela na danej pozycji. Bardzo również cieszyłbym się, gdyby były jakieś algorytmy generujące różnego typu gradienty, ale raczej przypuszczam, że czegoś takiego nie znajdę. Mam zamiar używać tego w zamkniętym projekcie, dlatego tez wolałbym aby biblioteka była na licencji nie nakazującej później ukazywania kodu programu (więc GNU LGPL etc. odpada). |
|
pekfos |
» 2013-02-26 19:28:42 Napisz sam. Format bmp jest bardzo prosty. |
|
Chlorek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-02-26 19:34:18 Mam parę przykładów, ale nie wygląda to najlepiej. W każdym razie i tak będę potem potrzebował pomocy z rysowaniem złożonych rzeczy (algorytmy generujące gradienty biało-czarne o wybranym promieniu i prędkości schodzenia na dany kolor). Sam aż się już boję jak sobie z tym poradzić, ze wszystkiego to wydaje mi się najcięższą pracą.
#Edit Znalazłem jakąś bibliotekę o nazwie EasyBMP, wygląda optymalnie prosto i zaoszczędzi nieco mojego czasu. Licencja również wygląda dobrze i spokojnie mogę użyć tego w swoim projekcie. Pewnie będę jeszcze miał problemy z złożonymi operacjami na obrazie, ale to w razie problemów was dopytam :) |
|
« 1 » |