memento49 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Proszę o pomoc w zadaniu » 2013-02-27 12:32:31 Witam mam ogromną prośbę o pomoc. Jeśli znalazłby się ktoś kto mógłbym sprawdzić czy poprawnie wykonałem zadanie: Mamy dane równanie liniowe ax=b względem zmiennej x. Mając dane nieujemne liczby całkowite a, b Twoim zadaniem będzie obliczenie liczby liczb całkowitych spełniających to równanie. Mój kod wygląda tak: #include <cstdio>
int main() { int a, b; scanf( "%d %d", & a, & b ); if( a > 0 && a != 0 && b > 0 && b != 0 ) printf( "1 rozwiazanie\n" ); else if( a == 0 && b == 0 ) printf( "nieskonczonosc\n" ); else if( a == 0 && b > 0 && b != 0 ) printf( "nie ma rozwiazan\n" ); else printf( "1 rozwiazanie-0\n" ); return 0; } wszystko działa tylko nie jestem pewny czy tak może być, może ktoś ma jakieś inne pomysły, którymi mógłby się podzielić :D Zaznaczam, że jestem zielony jeśli chodzi o programowanie, dopiero zaczynam. Robię kurs który znalazłem w internecie i to zadanie dotyczy pierwszych lekcji w których wprowadzono operatory logiczne if, else i typy i z pomocą tego mam rozwiązywać zadania. Z góry dzięki za pomoc |
|
» 2013-02-27 16:42:22 Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące innego zadania: W długie zimowe wieczory Antek z Zuzią lubią bawić się w pisanie liczb na małych różnokolorowych karteczkach. Na każdej z karteczek zapisują tylko jedną liczbę. Na zakończenie zabawy mieszają wszystkie karteczki i losują trzy z nich. Wygrywa ta karteczka z wylosowanych, na której napisana jest minimalna liczba. napisałem taki kod: #include <cstdio>
int main() { long long int a, b, c; scanf( "%lld %lld %lld", & a, & b, & c ); if( a < b && b < c ) printf( "%lld", a ); else if( b < a && b < c ) printf( "%lld", b ); else printf( "%lld", c ); return 0; } wydaje mi się, że powinno działać, jednak coś jest nie tak, pisałem już to na różne sposoby, ale nic to nie dało. Proszę o pomoc, jakieś wskazówki :) |
|
usmiech |