Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Najlepsza biblioteka do gier 3D

Ostatnio zmodyfikowano 2013-03-03 12:34
Autor Wiadomość
pekfos
» 2013-03-02 15:19:21
m4tx: A jak sobie wyobrażasz API?
P-77475
m4tx
» 2013-03-02 15:47:22
Chodzi mi po prostu o to, że OpenGL sam w sobie nie ma jakiejś specjalnej, uniwersalnej implementacji stworzonej przez twórców OGL-a (jak np. wygląda sprawa z DirectX-em). Po prostu mam na myśli to, że OpenGL to jest sam interfejs, który sobie różni ludzie implementują - np. tacy twórcy Mesy 3D, czy producenci kart graficznych lub też systemów operacyjnych i "biblioteka OpenGL" jako taka nie istnieje.
P-77481
Apus
» 2013-03-02 20:40:29
@up
Jeśli OpenGL to nie biblioteka, to jakim cudem do MinGW dołączany jest plik libopengl32.a? :P
OpenGL to po prostu biblioteka, która ma wiele implementacji, a Mesa3D to jedna z nieoficjalnych implementacji.
P-77505
m4tx
» 2013-03-02 22:10:02
Jeśli OpenGL to nie biblioteka, to jakim cudem do MinGW dołączany jest plik libopengl32.a?
Plik .a to po prostu jedna z części określonej implementacji.

OpenGL to po prostu biblioteka, która ma wiele implementacji
WTF? Przecież biblioteka == implementacja API...

To jest trochę tak z większością języków programowania, chociażby C++. Jest określony standard i jest N kompilatorów (implementacji) różnych producentów, napisanych na różny sposób i na różne platformy.
P-77510
RazzorFlame
» 2013-03-03 12:34:33
Niech zostanie że OpenGL to narzędzie do tworzenia aplikacji/gier 3D. Dzięki wieloznaczności tego słowa można określić to na wiele sposobów, gdzie każdy znajdzie odpowiedź dla siebie taką jaka mu pasuje. Koniec filozofii.
P-77552
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2