Najlepsza biblioteka do gier 3D
Ostatnio zmodyfikowano 2013-03-03 12:34
pekfos |
» 2013-03-02 15:19:21 m4tx: A jak sobie wyobrażasz API? |
|
m4tx |
» 2013-03-02 15:47:22 Chodzi mi po prostu o to, że OpenGL sam w sobie nie ma jakiejś specjalnej, uniwersalnej implementacji stworzonej przez twórców OGL-a (jak np. wygląda sprawa z DirectX-em). Po prostu mam na myśli to, że OpenGL to jest sam interfejs, który sobie różni ludzie implementują - np. tacy twórcy Mesy 3D, czy producenci kart graficznych lub też systemów operacyjnych i "biblioteka OpenGL" jako taka nie istnieje. |
|
Apus |
» 2013-03-02 20:40:29 @up Jeśli OpenGL to nie biblioteka, to jakim cudem do MinGW dołączany jest plik libopengl32.a? :P OpenGL to po prostu biblioteka, która ma wiele implementacji, a Mesa3D to jedna z nieoficjalnych implementacji. |
|
m4tx |
» 2013-03-02 22:10:02 Jeśli OpenGL to nie biblioteka, to jakim cudem do MinGW dołączany jest plik libopengl32.a? |
Plik .a to po prostu jedna z części określonej implementacji. OpenGL to po prostu biblioteka, która ma wiele implementacji |
WTF? Przecież biblioteka == implementacja API... To jest trochę tak z większością języków programowania, chociażby C++. Jest określony standard i jest N kompilatorów (implementacji) różnych producentów, napisanych na różny sposób i na różne platformy. |
|
RazzorFlame |
» 2013-03-03 12:34:33 Niech zostanie że OpenGL to narzędzie do tworzenia aplikacji/gier 3D. Dzięki wieloznaczności tego słowa można określić to na wiele sposobów, gdzie każdy znajdzie odpowiedź dla siebie taką jaka mu pasuje. Koniec filozofii. |
|
1 « 2 » |