Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Pierwsze okno Irrlicht przestaje odpowiadać

Ostatnio zmodyfikowano 2013-03-06 19:37
Autor Wiadomość
klonyyy
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-03-03 19:21:50
To tak:
nowy projekt robiłem następująco:
New-->project-->Irrlich project

A targeta zmienić nie mogę, bo nie zaznaczyłem przy tworzeniu projektu funkcji debug...
Czyli muszę tworzyć nowy projekt?

P-77603
megatron
» 2013-03-03 19:32:12
spróbuj i nic "narazie" nie edytuj po stworzeniu
P-77605
klonyyy
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-03-03 20:00:12
Dobra stworzony, a dodawać linkery czy jeszcze nie ?
P-77609
megatron
» 2013-03-03 20:13:55
jak już stworzyłeś gotowy projekt to nie musisz nic dodawać oprócz irrlicht.dll
P-77612
klonyyy
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-03-04 06:10:03
No i założyłem nowy projekt, żeczywiście wszystko już jest, dodałem dll'a, ale teraz wyskakuje mi błąd kompilacji :
w tej linijce:
createDevice( EDT_SOFTWARE, dimension2d < s32 >( 640, 480 ), 16, false, false, false, 0 );

i sam błąd:

C:\Users\Uniwersytet Medyczny\Desktop\piotrek moje\Nowy\main.cpp||In function 'int main(int, char**)':|
C:\Users\Uniwersytet Medyczny\Desktop\piotrek moje\Nowy\main.cpp|70|error: invalid initialization of reference of type 'const irr::core::dimension2d<unsigned int>&' from expression of type 'irr::core::dimension2d<int>'|
C:\CodeBlocks\irrlicht-1.8\include\irrlicht.h|324|error: in passing argument 2 of 'irr::IrrlichtDevice* irr::createDevice(irr::video::E_DRIVER_TYPE, const irr::core::dimension2d<unsigned int>&, irr::u32, bool, bool, bool, irr::IEventReceiver*)'|
||=== Build finished: 2 errors, 0 warnings ===|

oraz 324 linijka:

extern "C" IRRLICHT_API IrrlichtDevice * IRRCALLCONV createDevice(
P-77640
megatron
» 2013-03-04 08:41:42
zamień s32 na u32
P-77641
Gabes
» 2013-03-04 13:08:13
Od wersji 1.6(chyba) rozmiar ekranu podawany za pomocą zmiennych u32.
Prawidłowo:
C/C++
IrrlichtDevice * device = createDevice( EDT_OPENGL, dimension2d < u32 >( 800, 600 ),
16, false, false, false, 0 );

dimension2d to klasa vector2d, parametry( u32 Width, u32 Height)
Irrliht posiada zdefiniowane własne typy danych:
C/C++
unsigned char u8;
signed char s8;
char c8;
unsigned short u16;
signed short s16;
unsigned int u32;
signed int s32;
unsigned long int u64;
unsigned long long u64;
long int s64;
long long s64;
float f32;
double f64;
bool bool
W systemie windows dla MinGW najlepiej ekran tworzyć w OpenGL - 
EDT_OPENGL
W dystrybucji irrlicht dla MinGW nie ma obsługi D3D8, D3D9.(możliwe po własnoręcznej kompilacji plików źródłowych, należy dokonać kilku zmian w kodzie)
typy edycji obsługiwanych  przez irrlicht.
EDT_NULL - bez wizualizacji
EDT_SOFTWARE - sprzętowa renderowanie programowe
EDT_BURNINGSVIDEO
EDT_DIRECT3D8 - sprzętowa akceleracja 2D,3D.(tylko windows)
EDT_DIRECT3D9 - sprzętowa akceleracja 2D,3D.(tylko windows)
EDT_OPENGL      - sprzętowa akceleracja 2D,3D. (większość systemów)
EDT_COUNT
P-77645
m4tx
» 2013-03-04 15:28:53
EDT_SOFTWARE - sprzętowa
EDT_BURNINGSVIDEO
Coś Ci się chyba pomieszało :P Sprzętowe to są OpenGL i DirectX. http://translate.google.com/?source=osdd#en/pl/software
Oprócz
EDT_SOFTWARE
, programową metodą na renderowanie obrazu jest też
EDT_BURNINGSVIDEO
.
P-77655
1 2 3 4 « 5 » 6 7 8 9
Poprzednia strona Strona 5 z 9 Następna strona