plik .obj i kolejność jego vertexów
Ostatnio zmodyfikowano 2013-03-03 17:41
Navvroth Temat założony przez niniejszego użytkownika |
plik .obj i kolejność jego vertexów » 2013-03-03 17:27:56 Witam mam pytanie zwiazane z plikami .obj gdyż chciałbym zacząć loader ale nie mam pojęcia i nie wiem w jakiej kolejności na jakiej zasadzie te vertexy się łączy gdyż przekopiowałem wartości z obj do opengl i wyszła sieczka ;s czytałem http://en.wikipedia.org/wiki/Wavefront_.obj_file i za dużo mi to nie dało może ktoś się orientuje i może mi powiedzieć ? |
|
m4tx |
» 2013-03-03 17:33:36 Verteksy (v) numerujesz sobie w tablicy po kolei tak, jak są w pliku, a potem tworzysz Face'y (f) z tych verteksów. Te liczby obok f to są właśnie indeksy verteksów, które należą do danego trójkąta. Dodatkowo dochodzą jeszcze normalne oraz koordynaty tekstur - powinieneś dać sobie radę już z doczytaniem informacji na temat ich na wikipedii, lub znaleźć jakiś tutorial w Googlach :) |
|
Navvroth Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-03-03 17:41:50 ok dzięki za szybką odpowiedz wszystko jasne |
|
« 1 » |