zadanie z pętlą
Ostatnio zmodyfikowano 2013-03-06 16:13
Figaro |
» 2013-03-06 01:37:50 mi wyszło cos takiego: niestety gotowy warunek wrzucę bo dużo tłumaczenia.. #include <iostream> using namespace std;
int main() { char znak1, znak2, znak; int liczba_liter = 0; znak1 = 0; cin >> znak; do { znak2 = znak1; znak1 = znak; if(( znak >= 'a' && znak <= 'z' ) ||( znak >= 'A' && znak <= 'Z' ) ) { liczba_liter++; } cin >> znak; } while( !( znak > 47 && znak < 58 ) || !(( znak1 > 32 && znak1 < 127 ) && !( znak1 > 47 && znak1 < 58 ) ) || !( znak2 > 47 && znak2 < 58 ) ); cout << "Wprowadziles " << liczba_liter << " liter.." << endl; return 0; }
powinno śmigać.. |
|
rooker Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-03-06 08:56:35 No tak ja założyłem że tym dowolnym znakiem może być też cyfra ale znowu zapytam bo do tego warunku na pętle Figaro trzeba znac kod z tablicy ASCII, a jak będę pisał zadanie na kartce to skąd mam to wiedzieć? |
|
Figaro |
» 2013-03-06 16:13:46 Da się to zrobić bez znajomości ASCII wykorzystując to co podała Monika90.. ja nie znałem tych funkcji wcześniej bo tez dopiero się uczę C/C++ to wrzuciłem "takie na piechotę".. W sumie warunki będą nawet wiele prostsze..
|
|
1 « 2 » |