Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Allegro 5, problem z nadaniem właściwych wartości.

Ostatnio zmodyfikowano 2013-03-06 19:02
Autor Wiadomość
Forczek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Allegro 5, problem z nadaniem właściwych wartości.
» 2013-03-06 15:32:43
Witam, piszę grę wzorując się na grze Snake. Mam problem z mapą kafelkową. Na początek kod:
C/C++
int x[ 32 ]; // deklaruje kafelki w pozycji x
int y[ 21 ]; // deklaruje kafelki w pozycji y
int wartosc_x = 0; // To przyda się do nadania wartości x i y.
int i = 0; // potrzebne do pętli w następnej części kodu

.
.
.

int kafelki()
{
    do
    {
        x[ i ] = wartosc_x; // nadaje wartość poszczególnym kafelkom x.
        wartosc_x + 20;
        i++;
    } while( i < 32 );
   
    i = 0;
    do
    {
        y[ i ] = wartosc_y; // tutaj nadaje wartość poszczególnym kafelkom y.
        wartosc_y + 20;
        i++;
    } while( i < 21 );
   
}

.
.
.

int main()
{
    inicjowanie_allegro();
    grafiki();
    kafelki(); // tutaj wstawiam owe pętle.
    .
    .
    .
    al_draw_bitmap( snake, x[ 20 ], y[ 10 ], NULL ); // Testowo wstawione w tablice liczby. Normalnie wszystko będzie się działo inaczej.
Wypisałem części kodu które dotyczą problemu. A problem jest w tym, że wszystkie kafelki mają wartość 0. Nie wiem dlaczego. Nawet jak pętle wpiszę w int main(). Dla dowodu: gdy wpisałem
C/C++
x[ 20 ] = 400;
y[ 10 ] = 200;
Wszystko zaczęło działać. Co może być nie tak?
P-77803
SeaMonster131
» 2013-03-06 17:03:05
C/C++
wartosc_x + 20;
..
wartosc_y + 20;
Co to jest i co Twoim zdaniem robi?
P-77811
Wasilek
» 2013-03-06 17:11:13
Znaczy się po prostu wciąłeś "=" w "wartosc_x += 20;" :)
Mam nadzieję, że to było przypadkowo :P Jak nie to lepiej wrócić do kursu :)
P-77815
Forczek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-03-06 19:02:17
A no tak, prawda. Już działa. Dzięki, jeden znak a ile zmienia.
P-77825
« 1 »
  Strona 1 z 1