Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Dwa razy taki sam wynik losowania

Ostatnio zmodyfikowano 2013-03-14 21:26
Autor Wiadomość
StuFfii
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Dwa razy taki sam wynik losowania
» 2013-03-14 21:08:43
C/C++
#include <iostream>
#include <string>
#include <cstdlib>
#include <windows.h>
#include <ctime>
int main()
{
   
    std::cout << " Witaj w grze RPG o nazwie:   " << std::endl;
    std::cout << "                             ZUPA ROMANA!!!" << std::endl << std::endl;
   
    std::cout << "Podaj imie swojej postaci: ";
    std::cout << "" << std::endl << std::endl;
    std::string imie;
    std::cin >> imie;
    std::cout << "Witaj w ZUPIE ROMANA " << imie << std::endl;
   
    std::cout << "" << std::endl;
   
    std::cout << "wybierz miecz(+2hp do obrazen) kilkajac 1" << std::endl;
    std::cout << "lub tarcze(blokuje od 1 do 3hp obrazen) klikajac 2" << std::endl;
    int orez;
    std::cin >> orez;
   
    switch( orez )
    {
    case 1:
        std::cout << "Wybrales miecz. Za 5 sek rozpocznie sie walka z :agresor" << std::endl;
       
        break;
       
    case 2:
        std::cout << "Wybrales tarcze. Za 5 sek rozpocznie sie walka z :agresor" << std::endl;
        _sleep( 1000 );
        std::cout << "za 4 sek." << std::endl;
        _sleep( 1000 );
        std::cout << "za 3 sek." << std::endl;
        _sleep( 1000 );
        std::cout << "za 2 sek." << std::endl;
        _sleep( 1000 );
        std::cout << "za 1 sek." << std::endl;
        _sleep( 1000 );
        std::cout << "---!Fight!---" << std::endl;
       
        srand( time( NULL ) );
        std::cout << imie << " zaatakowal agresora" << std::endl;
        _sleep( 2000 );
        std::cout << "obrazenia:" <<(( rand() % 10 ) + 1 ) << std::endl;
        std::cout << "stan zycia agresora: " <<( 50 -(( rand() % 10 ) + 1 ) ) << std::endl;
        int( 50 -(( rand() % 10 ) + 1 ) );
       
    }
   
    return 0;
   
}

kto opali kod ten zrozumie. Początkowy stan życia agresora to 50. i mam problem z obrażeniami. co zrobić?
P-78380
pekfos
» 2013-03-14 21:10:59
Zapomniałeś o
C/C++
srand( time( NULL ) );

a ta linia sensu nie ma
C/C++
int( 50 -(( rand() % 10 ) + 1 ) );
P-78382
StuFfii
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-03-14 21:14:20
1.srand(time(NULL)) jest przed walką.
2. dlaczego ta linia nie ma sensu? tam są obliczane punkty hp agresora.
P-78385
pekfos
» 2013-03-14 21:15:33
1. A, fakt.
2. Ale nigdzie tych punktów nie zapisujesz.
P-78386
StuFfii
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-03-14 21:18:18
1.brak komentarza
2. a jak zapisać. Za pomocą int? Czy może coś bardziej zmyślnego? Ale nadal pytam się o to samo. Jak uzyskać efekt: obrażenia i ilość hp odejmowane od życia agresora były takie same?
P-78388
pekfos
» 2013-03-14 21:20:16
Jak uzyskać efekt: obrażenia i ilość hp odejmowane od życia agresora były takie same?
Wylosować raz, zapisać i używać tej wylosowanej wartości.

Za pomocą int? Czy może coś bardziej zmyślnego?
int
 wystarczy.
P-78389
StuFfii
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-03-14 21:26:36
Ok. Dzięki za pomoc
A tak w ogóle:
Co sądzicie o pomyśle???
P-78392
« 1 »
  Strona 1 z 1