"Wyciąganie" kąta z funkcji trygonometrycznych
Ostatnio zmodyfikowano 2013-03-16 13:55
RazzorFlame Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-03-16 13:55:19 Taki jakiś dziwny pokazuje, jak w zależności gdzie jest myszka Hmm jak jest nad obiektem a jade w prawo to w lewo się obraca obiekt. Spróbuje to jakoś ogarnąć. Odpisze pózniej bo do kina lece. Chyba że zdąże teraz. Edit: Mógłbyś w punktach wytłumaczyć jak Ty byś to zrobił? Spodziewałem się dużo błędów bo tylko troche to ogarniam. Zwłaszcza funkcje cyklometryczne. Tam sinus i cosinus i tangens i cotangens to jeszcze jakoś. No ale reszty nie czaje. Jak byś inaczej obliczył sinus nie podając kąta? Ja obliczam to ręcznie. Co do funkcji abs() użyje normalnie: if( x < 0 ) x = - x; Analogicznie z 'y'. W jakim sensie jest bezsensowne. Przeciwprostokątną obliczam przecież do obliczenia sinusa z użyciem twierdzenia pitagorasa. Edit x2: Poddaje sie i pierdziele to, chciałem zrobić to w zrozumiały dla mnie sposób, ale jak mam sie pierdzielić z tym tydzień to wole użyć niezrozumiałego dla mnie sposobu, krótszego i łatwiejszego. Kiedyś z jakiejś stronki to zaczaiłem: double getAngle( double aX, double aY, double bX, double bY ) { long double angle = -( atan2( bY - aY, bX - aX ) ); angle =( 180 * angle / M_PI ); return angle; }
Funkcja moja jedynie sposób troche poprzerabiałem i totalnie nie wiem dlaczego trza zrobić -atan2 bo jak sprawdzałem zwykłe atan2 to nie działało. |
|
1 « 2 » |