Problem z programem
Ostatnio zmodyfikowano 2013-03-15 19:38
StuFfii Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Problem z programem » 2013-03-15 13:45:30 #include <iostream> #include <string> #include <cstdlib> #include <windows.h> #include <ctime> int main() { std::cout << " Witaj w grze RPG o nazwie: " << std::endl; std::cout << " ZUPA ROMANA!!!" << std::endl << std::endl; std::cout << "Podaj imie swojej postaci: "; std::cout << "" << std::endl << std::endl; std::string imie; std::cin >> imie; std::cout << "Witaj w ZUPIE ROMANA " << imie << std::endl; std::cout << "" << std::endl; std::cout << "wybierz miecz(+2hp do obrazen) kilkajac 1" << std::endl; std::cout << "lub tarcze(blokuje od 1 do 3hp obrazen) klikajac 2" << std::endl; int orez; std::cin >> orez; switch( orez ) { case 1: std::cout << "Wybrales miecz. Za 5 sek rozpocznie sie walka z :agresor" << std::endl; break; case 2: std::cout << "Wybrales tarcze. Za 5 sek rozpocznie sie walka z :agresor" << std::endl; _sleep( 1000 ); std::cout << "za 4 sek." << std::endl; _sleep( 1000 ); std::cout << "za 3 sek." << std::endl; _sleep( 1000 ); std::cout << "za 2 sek." << std::endl; _sleep( 1000 ); std::cout << "za 1 sek." << std::endl; _sleep( 1000 ); std::cout << "---!Fight!---" << std::endl << std::endl; srand( time( NULL ) ); std::cout << imie << " zaatakowal agresora" << std::endl; _sleep( 2000 ); std::cout << "obrazenia:" <<(( rand() % 10 ) + 1 ) << std::endl; int zycieagresora; std::cin >> zycieagresora; std::cout << "stan zycia agresora= " << 50 - zycieagresora << std::endl; std::cout << "agresor zaatakowal " << imie << std::endl; _sleep( 2000 ); std::cout << "obrazenia:" <<(( rand() % 10 ) + 1 ) << std::endl; std::cout << "stan zycia " << imie << "=" <<(( rand() % 10 ) + 1 ) << std::endl; } return 0; }
program zacina się gdy ma pokazać stan życia agresora. Czemu nie działa??? |
|
krzyk |
» 2013-03-15 13:59:54 std::cin >> zycieagresora; Zacina się czy czeka? |
|
StuFfii Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-03-15 14:00:56 Program się zatrzymuje i nie leci dalej. I to nie jest chwilowa zawiecha |
|
RazzorFlame |
» 2013-03-15 14:05:05 Takie pytanko dlaczego wczytujesz życie wroga. Użytkownik sobie teraz ustala ile ma mieć hp jego wróg... |
|
StuFfii Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-03-15 14:07:42 w XXI wieku ludzie są bardzo leniwi...
i zazwyczaj w grach RPG(moja to pseudo RPG) jest podane zdrowie wroga |
|
pekfos |
» 2013-03-15 14:22:33 Zapewne to program podaje użytkownikowi, a nie odwrotnie.. |
|
StuFfii Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-03-15 15:29:32 teraz przejrzałem kod i zwątpiłe. To gdzie jest problem?
srand( time( NULL ) ); std::cout << imie << " zaatakowal agresora" << std::endl; _sleep( 2000 ); std::cout << "obrazenia:" <<(( rand() % 10 ) + 1 ) << std::endl; int zycieagresora; std::cin >> zycieagresora; std::cout << "stan zycia agresora= " << 50 - zycieagresora << std::endl;
przecież ten kod oblicza aktualny stan zdrowia.
std::cout << "obrazenia:" <<(( rand() % 10 ) + 1 ) << std::endl; int zycieagresora; std::cin >> zycieagresora; std::cout << "stan zycia agresora= " << 50 - zycieagresora << std::endl;
|
|
pekfos |
» 2013-03-15 16:21:14 Dokładnie mówiąc, gdzieś pomiędzy klawiaturą a krzesłem. Nie rozumiesz co piszesz. Aktualnie robisz tak: W efekcie zamiast zapisać obrażenia do zmiennej, wczytujesz od użytkownika nowe obrażenia i tych używasz dalej. Gdzie tu logika? |
|
« 1 » 2 |