Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Obsługa strzałek .

Ostatnio zmodyfikowano 2013-04-09 18:03
Autor Wiadomość
grytyn
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-04-06 14:53:53
Jak mówiłem robię coś w stylu klikam strzałkę w górę to x idzie w górę teraz nie wiem jak zastosować te strzałki w takim oto kodzie :
C/C++
#include <iostream>

using namespace std;

void pozycja()
{
    cout << "1\t[" << "x" << "]" << endl;
    cout << "2\t[" << " " << "]" << endl;
    cout << "3\t[" << " " << "]" << endl;
    cout << "4\t[" << " " << "]" << endl;
}

void pozycja2()
{
    cout << "1\t[" << " " << "]" << endl;
    cout << "2\t[" << "x" << "]" << endl;
    cout << "3\t[" << " " << "]" << endl;
    cout << "4\t[" << " " << "]" << endl;
}
void pozycja3()
{
    cout << "1\t[" << " " << "]" << endl;
    cout << "2\t[" << " " << "]" << endl;
    cout << "3\t[" << "x" << "]" << endl;
    cout << "4\t[" << " " << "]" << endl;
}
void pozycja4()
{
    cout << "1\t[" << " " << "]" << endl;
    cout << "2\t[" << " " << "]" << endl;
    cout << "3\t[" << " " << "]" << endl;
    cout << "4\t[" << "x" << "]" << endl;
}

int main( int argc, char ** argv )
{
    int xdxdxd;
   
   
    int wyborPozycji;
   
    cout << "Wybierz pozycje x " << endl;
    cout << "1\t[" << " " << "]" << endl;
    cout << "2\t[" << " " << "]" << endl;
    cout << "3\t[" << " " << "]" << endl;
    cout << "4\t[" << " " << "]" << endl;
    cin >> wyborPozycji;
    if( wyborPozycji == 1 )
         pozycja();
   
    if( wyborPozycji == 2 )
         pozycja2();
   
    if( wyborPozycji == 3 )
         pozycja3();
   
    if( wyborPozycji == 4 )
         pozycja4();
   
   
    do
    {
        znak = getch();
        cin >> wyborPozycji;
        switch( wyborPozycji )
        {
            cout << "Zmien pozycje uzywajac strzałek gora dol < aby zakonczyc wpisz 0 >" << endl;
        case 72: gora(); break;
        case 80: dol(); break;
           
           
        }
       
       
       
    } while( wyborPozycji != 0 )
         cout << "koniec" << endl;
   
    cin >> xdxdxd;
   
    return 0;
}
Bardzo proszę o pomoc .
P-80062
mactec
» 2013-04-06 14:58:49
@pekfos
Sorry za błąd, dzięki za wytłumaczenie.

//edit
@grytyn
Najlepiej pozycję gracza trzymaj w 2-wymiarowej tablicy, którą byś sobie wyświetlał na ekran konsoli.
P-80063
pekfos
» 2013-04-06 14:59:44
C/C++
znak = getch();
cin >> wyborPozycji;
Zdecyduj się.

C/C++
switch( znak )
{
case 224:
    if( kbhit() ) //odsiewanie "pustego" 224
    switch( getch() )
    {
    case 72:
        //Przesuń w górę
        break;
    case 80:
        //Przesuń w dół
        break;
    }
    break;
}
P-80064
grytyn
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-04-06 15:06:03
Jak napisać kod aby przesówało w górę lub w dół bo w kodzie który napisałem wywołuje wyboru pierwszej pozycji od 1 do 4 a potem jak to zrobić aby było na przykład wybranaPozycja ++ czy coś takiego ? Nie mogę znowu użyć tej zmiennej która wywoływałem funkcje chyba co ? Mam nadzieje że rozumiecie o co mi chodzi .. ale w to wątpię ..
P-80066
pekfos
» 2013-04-06 15:09:52
C/C++
wyborPozycji++; // w górę
wyborPozycji--; //w dół
I do tego warunek, by nie wyjść poza zakres dopuszczalnych wartości.

Najlepiej pozycję gracza trzymaj w 2-wymiarowej tablicy, którą byś sobie wyświetlał na ekran konsoli.
Możesz uzasadnić, w czym to jest lepsze, od trzymania pozycji w dwóch intach?
I przy okazji: co to ma wspólnego z tematem?
P-80067
grytyn
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-04-06 15:10:35
if( kbhit() ) nie chce skompilować jest to obsługiwane przez jaką z bibliotek ?
P-80068
pekfos
» 2013-04-06 15:11:31
C/C++
#include <conio.h>
P-80069
grytyn
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-04-06 15:12:27
No już odbiegłem od tematu . Koniec tematu .
P-80070
1 « 2 » 3
Poprzednia strona Strona 2 z 3 Następna strona