[SFML,GIMP]Różne rozmiary czcionek?
Ostatnio zmodyfikowano 2013-04-08 01:01
Admixior Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML,GIMP]Różne rozmiary czcionek? » 2013-04-07 18:23:08 Witam, Piszę sobie grę, brat zrobił w gimpie projekt jednego z menu, i jak się okazuje na moim kompie wielkość ot choćby 35 jest != niż ta w gimpie (wydaje się że jest bardziej długa z góry na dół a taka sama prawo-lewo, trudno określić jednoznacznie czy jest cała większa czy mniejsza). I to już nie pierwszy raz gdzie text w gimpie ma inną wielkość tego samego rozmiaru co tekst w ładowany przez SFML.
PS. Korzystam z czcionki darmowej ściągniętej z neta, aczkolwiek wydaje mi się że to nie powinno mieć najmniejszego wpływu (np jakieś niedorobienia przez kogoś kto to robił). |
|
Gabes |
» 2013-04-07 18:33:00 Masz inne proporcje ekranu, narysuj w paintie czy gimpie kwadrat np, 100x100 i zobacz jak wygląda u ciebie a jak u brata. |
|
Admixior Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-04-07 19:31:27 Owszem rozdzielczość i wielkość ekranu jest inna. Ale wszystko co podaje to jest w px tej samej rozdzielczości(1920x1080). Wszystko jest skalowane tuż przed narysowaniem na ekran (po narysowaniu już każdego obiektu) <przez klase sf:View>. Więc tutaj nie powinny być z tego tytułu błędy, bo nie mierze w centymetrach.
Wyjaśnię jeszcze pewien fakt. Mam prostokąt (pole na text) o stałym rozmiarze w stałej pozycji na ekranie i rysuje do niego tekst zaczynając od stałego pkt początku i o stałej? wielkości czcionki. I jest problem że u brata się mieści idealnie a u mnie text jest widocznie mniejszy. |
|
Mrovqa |
» 2013-04-07 21:45:20 Co masz na myśli konkretnie? Chodzi Ci o to, że tekst i prostokąt o stałych rozmiarach w px na jednym ekranie wydają się mniejsze, a na drugim większe? Niech zgadnę - mniejsze są zapewne na ekranie o większej rozdzielczości, nieprawdaż? To jest normalne i z resztą logiczne. Więc o to Ci chodzi, czy jeszcze co innego? |
|
Admixior Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-04-07 22:27:07 Nie, nadal nie zostałem zrozumiany. Wiem jak działa rozdzielczość (nie jestem aż tak tępy :P).
Spróbuje to wytłumaczyć inaczej
RECT prostokąta top=0, left=0, bottom=100, right=200
tekst="ABC"; tekst.font="MaszynaAEG.ttf" tekst.fontSize=100; //za zmienianie tego wszystkiego odpowiadają funkcje
wg. gimpa taki tekst zapełni cały prostokąt a po wyrenderowaniu przez sfml czcionka o dziwo jest mniejsza (nie zapełnia całego prostokąta).
Nie jestem pewien ale to wygląda na przeskalowane po osiach w różnych współczynnikach (ale nie jestem pewien co do tego że w różnych).
// To jest jakiś dziwny (ale irytujący) problem. Więc dlatego się pytam, czy o czymś nie zapomniałem, a może jakiegoś mechanizmu nie znam. |
|
Gabes |
» 2013-04-08 01:01:46 Wyświetlany tekst może jeszcze mieć różne style text.setStyle(sf::Text::Bold); parametry: Regular = 0, ///< Regular characters, no style Bold = 1 << 0, ///< Bold characters Italic = 1 << 1, ///< Italic characters Underlined = 1 << 2 ///< Underlined characters |
|
« 1 » |