Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML,GIMP]Różne rozmiary czcionek?

Ostatnio zmodyfikowano 2013-04-08 01:01
Autor Wiadomość
Admixior
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML,GIMP]Różne rozmiary czcionek?
» 2013-04-07 18:23:08
Witam,
Piszę sobie grę, brat zrobił w gimpie projekt jednego z menu, i jak się okazuje na moim kompie wielkość ot choćby 35 jest != niż ta w gimpie (wydaje się że jest bardziej długa z góry na dół a taka sama prawo-lewo, trudno określić jednoznacznie czy jest cała większa czy mniejsza).
I to już nie pierwszy raz gdzie text w gimpie ma inną wielkość tego samego rozmiaru co tekst w ładowany przez SFML.

PS. Korzystam z czcionki darmowej ściągniętej z neta, aczkolwiek wydaje mi się że to nie powinno mieć najmniejszego wpływu (np jakieś niedorobienia przez kogoś kto to robił).
P-80172
Gabes
» 2013-04-07 18:33:00
Masz inne proporcje ekranu, narysuj w paintie czy gimpie kwadrat np, 100x100 i zobacz jak wygląda u ciebie a jak u brata.
P-80173
Admixior
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-04-07 19:31:27
Owszem rozdzielczość i wielkość ekranu jest inna. Ale wszystko co podaje to jest w px tej samej rozdzielczości(1920x1080). Wszystko jest skalowane tuż przed narysowaniem na ekran (po narysowaniu już każdego obiektu) <przez klase sf:View>. Więc tutaj nie powinny być z tego tytułu błędy, bo nie mierze w centymetrach.

Wyjaśnię jeszcze pewien fakt. Mam prostokąt (pole na text) o stałym rozmiarze w stałej pozycji na ekranie i rysuje do niego tekst zaczynając od stałego pkt początku i o stałej? wielkości czcionki. I jest problem że u brata się mieści idealnie a u mnie text jest widocznie mniejszy.
P-80176
Mrovqa
» 2013-04-07 21:45:20
Co masz na myśli konkretnie? Chodzi Ci o to, że tekst i prostokąt o stałych rozmiarach w px na jednym ekranie wydają się mniejsze, a na drugim większe? Niech zgadnę - mniejsze są zapewne na ekranie o większej rozdzielczości, nieprawdaż? To jest normalne i z resztą logiczne. Więc o to Ci chodzi, czy jeszcze co innego?
P-80181
Admixior
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-04-07 22:27:07
Nie, nadal nie zostałem zrozumiany. Wiem jak działa rozdzielczość (nie jestem aż tak tępy :P).

Spróbuje to wytłumaczyć inaczej

RECT prostokąta top=0, left=0, bottom=100, right=200

tekst="ABC";
tekst.font="MaszynaAEG.ttf"
tekst.fontSize=100;  //za zmienianie tego wszystkiego odpowiadają funkcje

wg. gimpa taki tekst zapełni cały prostokąt
a po wyrenderowaniu przez sfml czcionka o dziwo jest mniejsza (nie zapełnia całego prostokąta).

Nie jestem pewien ale to wygląda na przeskalowane po osiach w różnych współczynnikach (ale nie jestem pewien co do tego że w różnych).



//
To jest jakiś dziwny (ale irytujący) problem. Więc dlatego się pytam, czy o czymś nie zapomniałem, a może jakiegoś mechanizmu nie znam.
P-80185
Gabes
» 2013-04-08 01:01:46
Wyświetlany tekst może jeszcze mieć różne style
text.setStyle(sf::Text::Bold);
parametry:
Regular     = 0,         ///< Regular characters, no style
Bold          = 1 << 0, ///< Bold characters
Italic         = 1 << 1, ///< Italic characters
Underlined = 1 << 2  ///< Underlined characters
P-80196
« 1 »
  Strona 1 z 1