Odbijanie piłki od deski
Ostatnio zmodyfikowano 2013-04-22 00:45
polkom21 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Odbijanie piłki od deski » 2013-04-21 09:55:37 Witajcie. Ostatnio piszę grę typu arkanoid i otóż mam taki problem, że nie wiem jak to wyliczyć, żeby kąt odbicia zmieniał się w zależności od tego w którym miejscu odbije się ona od deski. Napisałem coś ale mi się to nie podoba zbytnio a chciał bym, żeby to było porządnie napisane. Nie chcę żadnych kodów ani nic tylko logiczne wytłumaczenie jak to wyliczyć. |
|
DejaVu |
» 2013-04-21 12:57:32 Logiczne wyliczenie kąta odbicia to rzecz względna. if( pilka.x >= paletka.x - paletka.szerokosc / 2 && pilka.x <= paletka.x + paletka.szerokosc / 2 ) { if( pilka.kierunek_y < 0 ) pilka.kierunek_y = - pilka.kierunek_y; }
Przy powyższym kodzie odbijasz piłkę zawsze pod takim samym kątem jak piłka przyleciała, więc taka gra jest nudna i deterministyczna :P Natomiast możesz podzielić paletkę na strefy i w każdej strefie inaczej będzie się piłka odbijała, albo wykombinować jakiś wzór w oparciu i sinusy oraz cosinusy oraz punkt trafienia w paletkę przyjmując jednocześnie, że paletkę interpretujesz jako łuk. |
|
polkom21 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-04-21 16:06:04 No obecnie mam procentowo wyliczoną zmianę konta ale to nie działa jeszcze tak jak bym ja chciał więc piszę tu do was żeby się doradzić jak to zrobić. |
|
Mrovqa |
» 2013-04-21 20:43:02 Nie żebym chciał się czepiać nie wiadomo czego, bo każdemu może się to przydarzyć i popełni błąd - ale proszę Was ludzie - zanim wyślecie post przeczytajcie go chociaż raz... Jakby ktoś nie czytał od początku tego tematu to nic by z tego nie zrozumiał. Jest spora różnica między kontem a kątem. |
|
DejaVu |
» 2013-04-22 00:45:25 |
|
« 1 » |