[SFML 2.0] Schemat gry - stała prędkość
Ostatnio zmodyfikowano 2013-04-27 21:04
rafixxx25 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML 2.0] Schemat gry - stała prędkość » 2013-04-26 18:05:11 Witam!
Po przeczytaniu kursu SFML oraz "Wytwarzanie Gier 2D, C++" niestety nie znalazłem nic na temat prawidłowego schematu gry. Przepatrzyłem dział Artykuły i też nic nie znalazłem. Chodzi mi dokładniej o zrobienie takiego programu(gry), by na każdym komputerze(oczywiście można wykluczyć bardzo stare kompy) działało wszystko z taką samą prędkością itp. Stworzyłem prostym program wyświetlający gwiazdki(z 1 grafiki, ponad 3000 gwiazdek). Gwiazdki się przemieszczają(są mniejsze, większe itd.). U mnie wszystko działa dobrze, ale na słabszym komputerze działa niesamowicie wolno, a po zwiększeniu prędkości w kodzie klatkuje na nim.
Prawdopodobnie trzeba będzie coś pokombinować z liczeniem czasu, ale nie chciałbym sam wymyślać metody, ponieważ zapewne są dobre sprawdzone sposoby.
Pozdrawiam. |
|
pekfos |
» 2013-04-26 18:07:17 ale na słabszym komputerze działa niesamowicie wolno |
Prawdopodobnie trzeba będzie coś pokombinować z liczeniem czasu |
Raczej z optymalizacją.. No chyba, że już spowalniasz grę w jakiś prymitywny sposób. Najlepiej użyj pętli czasu rzeczywistego. prawidłowego schematu gry |
A istnieje coś takiego? |
|
Winner |
» 2013-04-26 19:23:36 W kursie Allegro 4 jest wyjaśnione co zrobić, żeby gry na różnych kompach działały w podobnym czasie. (Temat "Timery") |
|
DejaVu |
» 2013-04-27 16:52:23 Timerów się nie używa w SFML. Stałą prędkość uzyskuje się przez: gdzie deltaX to przemieszczenie planowane w ciągu 1 sek, a deltaT to czas jaki upłynął między kolejnymi klatkami. |
|
rafixxx25 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-04-27 21:04:37 @DejaVu, dzięki. Całkiem dobry i prosty pomysł. |
|
« 1 » |