Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML 2.0] Schemat gry - stała prędkość

Ostatnio zmodyfikowano 2013-04-27 21:04
Autor Wiadomość
rafixxx25
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML 2.0] Schemat gry - stała prędkość
» 2013-04-26 18:05:11
Witam!

Po przeczytaniu kursu SFML oraz "Wytwarzanie Gier 2D, C++" niestety nie znalazłem nic na temat prawidłowego schematu gry. Przepatrzyłem dział Artykuły i też nic nie znalazłem.
Chodzi mi dokładniej o zrobienie takiego programu(gry), by na każdym komputerze(oczywiście można wykluczyć bardzo stare kompy) działało wszystko z taką samą prędkością itp. Stworzyłem prostym program wyświetlający gwiazdki(z 1 grafiki, ponad 3000 gwiazdek). Gwiazdki się przemieszczają(są mniejsze, większe itd.). U mnie wszystko działa dobrze, ale na słabszym komputerze działa niesamowicie wolno, a po zwiększeniu prędkości w kodzie klatkuje na nim.

Prawdopodobnie trzeba będzie coś pokombinować z liczeniem czasu, ale nie chciałbym sam wymyślać metody, ponieważ zapewne są dobre sprawdzone sposoby.

Pozdrawiam.
P-81211
pekfos
» 2013-04-26 18:07:17
ale na słabszym komputerze działa niesamowicie wolno
Prawdopodobnie trzeba będzie coś pokombinować z liczeniem czasu
Raczej z optymalizacją..

No chyba, że już spowalniasz grę w jakiś prymitywny sposób. Najlepiej użyj pętli czasu rzeczywistego.

prawidłowego schematu gry
A istnieje coś takiego?
P-81213
Winner
» 2013-04-26 19:23:36
W kursie Allegro 4 jest wyjaśnione co zrobić, żeby gry na różnych kompach działały w podobnym czasie. (Temat "Timery")
P-81229
DejaVu
» 2013-04-27 16:52:23
Timerów się nie używa w SFML. Stałą prędkość uzyskuje się przez:
C/C++
x += deltaX * deltaT;
gdzie deltaX to przemieszczenie planowane w ciągu 1 sek, a deltaT to czas jaki upłynął między kolejnymi klatkami.
P-81283
rafixxx25
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-04-27 21:04:37
@DejaVu, dzięki. Całkiem dobry i prosty pomysł.
P-81309
« 1 »
  Strona 1 z 1