Warunek if w menu - allegro c++
Ostatnio zmodyfikowano 2013-05-03 16:46
kubek3898 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Warunek if w menu - allegro c++ » 2013-05-03 15:24:05 Ehh i znowu jestem zmuszony założyć nowy temat. Co tym razem? Problem z menu, a dokładniej warunkiem odpowiadającym za nową grę: masked_blit( menu, bufor, 0, 0, menu_x, menu_y, menu->w, menu->h ); masked_blit( game_new, bufor, 0, 0, 150, 40, game_new->w, game_new->h );
W taki o to sposób wyświetlam tło menu oraz pierwszą grafikę - Nowa gra if(( mouse_y >= 40 && mouse_y <= 80 ) &&( mouse_x >= 180 && mouse_x <= 380 ) && mouse_b == 1 ) { }
Powyższym warunkiem sprawdzam czy pozycja x myszy lub pozycja y znalazła się w obrębie pozycji x i y napisu. Dokladam do tego rowniez oczywiscie mouse_b, zeby sprawdzic czy opcję wciśnięto. Z czym mam zatem problem? Z samym klikaniem opcji Nowa Gra. Żebym zobaczyć okno gry muszę cały czas trzymać myszkę z wciśniętym klawiszem w tym samym miejscu. Inaczej okno gry się zamyka i powraca do menu. Próbowałem niszczyć bitmapę po wybraniu opcji, lecz skonczylo się to tym że program przestał działać :). Czy ktoś wie jak temu zaradzić? |
|
pekfos |
» 2013-05-03 15:41:39 int co = 1;
if( co == 1 ) { if( wcisnieto ) co = 2; } else if( co == 2 ) { } |
|
kubek3898 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-05-03 16:46:32 Dzięki :) Oczywiście działa.
/cl |
|
« 1 » |