Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Warunek if w menu - allegro c++

Ostatnio zmodyfikowano 2013-05-03 16:46
Autor Wiadomość
kubek3898
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Warunek if w menu - allegro c++
» 2013-05-03 15:24:05
Ehh i znowu jestem zmuszony założyć nowy temat. Co tym razem? Problem z menu, a dokładniej warunkiem odpowiadającym za nową grę:

C/C++
masked_blit( menu, bufor, 0, 0, menu_x, menu_y, menu->w, menu->h );
masked_blit( game_new, bufor, 0, 0, 150, 40, game_new->w, game_new->h );

W taki o to sposób wyświetlam tło menu oraz pierwszą grafikę - Nowa gra

C/C++
if(( mouse_y >= 40 && mouse_y <= 80 ) &&( mouse_x >= 180 && mouse_x <= 380 ) && mouse_b == 1 )
{
    // wtedy ma sie zaczac gra
    // czyli daje kod gry
}

Powyższym warunkiem sprawdzam czy pozycja x myszy lub pozycja y znalazła się w obrębie pozycji x i y napisu. Dokladam do tego rowniez oczywiscie mouse_b, zeby sprawdzic czy opcję wciśnięto.

Z czym mam zatem problem? Z samym klikaniem opcji Nowa Gra. Żebym zobaczyć okno gry muszę cały czas trzymać myszkę z wciśniętym klawiszem w tym samym miejscu. Inaczej okno gry się zamyka i powraca do menu.

Próbowałem niszczyć bitmapę po wybraniu opcji, lecz skonczylo się to tym że program przestał działać :).

Czy ktoś wie jak temu zaradzić?
P-81891
pekfos
» 2013-05-03 15:41:39
C/C++
int co = 1; // 1 = menu  2 = gra

if( co == 1 )
{
    //kod menu
    if( wcisnieto )
         co = 2; // przejdz do gry
   
}
else if( co == 2 )
{
    //gra
}
P-81893
kubek3898
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-05-03 16:46:32
Dzięki :) Oczywiście działa.

/cl
P-81896
« 1 »
  Strona 1 z 1