Los_Emilos Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Projekt bazy danych z użyciem klas. » 2013-05-06 22:22:53 Na zaliczenie tego semestru mam do zrobienia projekt z wykorzystaniem klas. Całość dotyczy bazy danych trenerów i uczestników szkolenia. Miałbym prośbę, o sprawdzenie czy to co do tej pory zrobiłem jest zgodne z ogólnie przyjętymi zasadami i czy będzie działać. Program się oczywiście kompiluje ale jeszcze nie mam możliwości sprawdzenia czy funkcje odpowiednią działają. Pliku .cpp z funkcją int main () nie zamieszczam bo jest jeszcze w powijakach. Będę wielce wdzięczny za uwagi, krytykę, rady- cokolwiek co pomoże mi. #ifndef MEMBER_H #define MEMBER_H
#include <iostream> #include <string>
using namespace std;
class member { public: void enroll( string id_member, string id_training, string name_member, string l_name_m, int age_m, string email_m ); void enroll( string, int ); void enroll( int ); void view( int ); private: string identifier_member; string identifier_training; string name; string l_name_member; int age; string email; }; #endif
#include "member.h"
using namespace std;
void member::enroll( string id_member, string id_training, string name_m, string l_name_m, int age_m, string email_m ) { identifier_member = id_member; identifier_training = id_training; name = name_m; l_name_member = l_name_m; age = age_m; email = email_m; } void member::enroll( string inscription, int choice ) { switch( choice ) { case 1: { identifier_member = inscription; } case 2: { identifier_training = inscription; } case 3: { name = inscription; } case 4: { l_name_member = inscription; } case 5: { email = inscription; } } } void member::enroll( int age_m ) { age = age_m; } void member::view( int number ) { switch( number ) { case 1: { cout << identifier_member; } case 2: { cout << identifier_training; } case 3: { cout << name; } case 4: { cout << l_name_member; } case 5: { cout << email; } case 6: { cout << age; } } }
#ifndef TRAINING_H #define TRAINING_H
#include <iostream> #include <string>
using namespace std;
class training { public: void enroll( string, string, string, int ); void enroll( string, int ); void enroll( int ); void view( int ); private: string identifier_training; string name_training; string l_name_trainer; int time_training; };
#endif
#include "training.h"
using namespace std;
void training::enroll( string id_t, string n_t, string l_n_t, int t_t ) { identifier_training = id_t; name_training = n_t; l_name_trainer = l_n_t; time_training = t_t; } void training::enroll( string inscription, int choice ) { switch( choice ) { case 1: { identifier_training = inscription; } case 2: { name_training = inscription; } case 3: { l_name_trainer = inscription; } } } void training::enroll( int age ) { time_training = age; } void view( int number ) { switch( number ) { case 1: { cout << identifier_training; case 2: { cout << name_training; } case 3: { cout << l_name_trainer; } case 4: { cout << time_training; } } }
|
|
DejaVu |
» 2013-05-06 22:32:47 Szczerze powiedziawszy nie ma czego sprawdzać :) Pisz jak czujesz. Najważniejsze, że dzielisz kod na logiczne klasy i to jest zapewne ideą tego przedmiotu (strzelam: programowanie obiektowe). |
|
Los_Emilos Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-05-06 22:48:07 Metody programowania przedmiot, czyli początki programowania obiektowo-orientowanego. Drugi projekt to już dziedziczenie i polimorfizm ale to dopiero po zakończeniu tego.
Mam jeszcze pytanie o zapisywanie tych klas do pliku. Każdy obiekt klasy odzienie powinienem być wysyłany do strumienia zapisu w pliku .txt czy raczej mogę to zrobić przez zapisanie całej klasy (chodzi mi o moment którym klasa zostanie przydzielona do tablicy lub klasy <vector>)? |
|
DejaVu |
» 2013-05-07 00:04:37 Programista decyduje o tym jakie rozwiązania zastosuje. Równie dobrze możesz rzucić monetą by podjąć decyzję :) |
|
Los_Emilos Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-05-07 00:23:13 Czyli obie metody są zgodne. Dziękuje za cierpliwość. Kolejne efekty swojej pracy pewnie niedługo wrzucę. |
|
DejaVu |
» 2013-05-07 00:53:30 Czyli obie metody są zgodne.
|
To Twój wniosek ;p ja nigdzie czegoś takiego nie napisałem :) Stwierdziłem jedynie, że to programista decyduje o kształcie programu... być może faktycznie obie metody są dobrym rozwiązaniem, a być może jedna z nich okaże się nieskuteczna, a być może oba rozwiązania wyprowadzą Ciebie na manowce. Po prostu zastanów się nad swoim problemem i zrób tak jak czujesz - Ty piszesz swój projekt i Ty najlepiej się orientujesz czego w nim potrzebujesz :) |
|
Los_Emilos Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-05-07 17:55:36 Rozumiem twoją dewizą jest "co nas nie zabije, to nas wzmocni" ;) . To teraz trzeba wziąć się za kodowanie. Jeszcze raz dziękuje za poświęcony czas. |
|
« 1 » |