[SFML] Kolizje prostokątów vol.359356
Ostatnio zmodyfikowano 2013-05-13 19:52
afr Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML] Kolizje prostokątów vol.359356 » 2013-05-13 15:47:40 Cze.
Zupełnie nie wiem jak wykryć, który z boków prostokątnego, poruszającego się sprajta kolidował z nieruchomym prostokątem. Mam dane: położenie i wymiary poruszającego się sprajta, wektor przesunięcia, położenie i wymiary nieruchomego prostokąta. Oba obiekty nie są "obracane".
Nie chcę korzystać z zewnętrznych bibliotek odpowiedzialnych za fizykę. Piszę pod SFML 1.6. |
|
kubawal |
» 2013-05-13 15:59:26 Wujek google i ciocia Wikipedia nie gryzą :) |
|
Mrovqa |
» 2013-05-13 19:32:29 @afr jeżeli nie potrafisz wziąć tego 'na chłopski rozum' (kiedy następuje kolizja? pyt. pomocnicze - co to jest kolizja?), to takich algorytmów w sieci jest sporo. Jeżeli nie korzystasz z obracania prostokątów to sf::Rect<T> ma nawet funkcję sprawdzającą część wspólną prostokątów. Swoją drogą to nie warto korzystać z SFML w wersji 1.6. To staroć, od niedawna również oficjalnie (po roku oczekiwań) ;) |
|
afr Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-05-13 19:52:21 Żaden z wyników google na pierwszej stronie dla frazy "kolizja algorytm" nie zawierał odpowiedzi na moje pytanie, więc następnym razem następnym daruj sobie takie arcymądre porady, ale fakt, mogłem dokładniej poszukać i znalazłem wreszcie rozwiązanie.
Wiedziałem jak wykryć samą kolizję, nie wiedziałem jak sprawdzić, którego boku dotyczy. |
|
« 1 » |