Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML] Kolizje prostokątów vol.359356

Ostatnio zmodyfikowano 2013-05-13 19:52
Autor Wiadomość
afr
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML] Kolizje prostokątów vol.359356
» 2013-05-13 15:47:40
Cze.
Zupełnie nie wiem jak wykryć, który z boków prostokątnego, poruszającego się sprajta kolidował z nieruchomym prostokątem. Mam dane: położenie i wymiary poruszającego się sprajta, wektor przesunięcia, położenie i wymiary nieruchomego prostokąta. Oba obiekty nie są "obracane".
Nie chcę korzystać z zewnętrznych bibliotek odpowiedzialnych za fizykę. Piszę pod SFML 1.6.
P-82857
kubawal
» 2013-05-13 15:59:26
Frazy, które należy wpisać w wyszukiwarkę google:
Wujek google i ciocia Wikipedia nie gryzą :)
P-82858
Mrovqa
» 2013-05-13 19:32:29
@afr jeżeli nie potrafisz wziąć tego 'na chłopski rozum' (kiedy następuje kolizja? pyt. pomocnicze - co to jest kolizja?), to takich algorytmów w sieci jest sporo. Jeżeli nie korzystasz z obracania prostokątów to sf::Rect<T> ma nawet funkcję sprawdzającą część wspólną prostokątów. Swoją drogą to nie warto korzystać z SFML w wersji 1.6. To staroć, od niedawna również oficjalnie (po roku oczekiwań) ;)
P-82877
afr
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-05-13 19:52:21
Żaden z wyników google na pierwszej stronie dla frazy "kolizja algorytm" nie zawierał odpowiedzi na moje pytanie, więc następnym razem następnym daruj sobie takie arcymądre porady, ale fakt, mogłem dokładniej poszukać i znalazłem wreszcie rozwiązanie.
Wiedziałem jak wykryć samą kolizję, nie wiedziałem jak sprawdzić, którego boku dotyczy.
P-82885
« 1 »
  Strona 1 z 1