[Lekcja 10] Praca domowa
Ostatnio zmodyfikowano 2013-05-20 00:34
Lilsem Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Lekcja 10] Praca domowa » 2013-05-19 12:28:59 Witajcie, chciałbym się dowiedzieć czy dobrze wykonałem prace domową, bo nie do końca zrozumiałem polecenie: #include <iostream> using namespace std; int main() { int a; cout << "Podaj pierwsza liczbe calkowita " << endl; cin >> a; int b; cout << "Podaj druga liczbe calkowita " << endl; cin >> b; cout << a << "+" << b << "=" << a + b << endl; cout << a << "-" << b << "=" << a - b << endl; cout << a << "*" << b << "=" << a * b << endl; cout << a << "/" << b << "=" << a / b << endl; cout << a << "%" << b << "=" << a % b; return 0; }
i dlaczego jak zmieni się typ zmiennej na "float" to program nie kompiluje się, z winy działania procentowego? |
|
pekfos |
» 2013-05-19 12:45:44 Operator % jest tylko dla liczb całkowitych. |
|
usmiech |
» 2013-05-19 16:57:58 % w c++ to nie jak w matematyce, ale modulo zwracajace reszte z dzielenia (ang. Remainder) . Przy dzieleniu lepiej uzyc zmienne typu ( ang.) float point, czyli double lub float. Osobiscie wole I polecam double. Wiecej pamieci pozera, ale I daje wieksze mozliwosci :) mozna tez uzyc static_cast lub C like casting.. ale to jednak jakis tam poziom wiedzy ;)
?Czego nie rozumiesz ? Pytaj :) Powiem tak... napisales program prawidlowo, usun tylko linie z % . Witaj w klubie :)
|
|
pekfos |
» 2013-05-19 17:16:32 |
|
usmiech |
» 2013-05-19 17:18:31 << removed >> |
|
usmiech |
» 2013-05-19 17:25:37 << removed - nie offtopuj. >> |
|
usmiech |
» 2013-05-19 17:54:49 << removed >> |
|
m4tx |
» 2013-05-19 18:43:33 Wiecej pamieci pozera, ale I daje wieksze mozliwosci :) |
Możliwości przecież są te same, jedynie dokładność większa. |
|
« 1 » 2 |