Animacja przy tworzeniu i kasowaniu obiektów w grze
Ostatnio zmodyfikowano 2013-05-21 13:05
aaadam Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Animacja przy tworzeniu i kasowaniu obiektów w grze » 2013-05-21 11:29:43 mam taki problem pisze tanki z pegazusa i mam problem : gry dołączam do wektora nowe czołgi to chce żeby przed pojawieniem się na ekranie wyskakiwała animacja taka jak w oryginalnych tankach tak samo jak dojdzie do kolizji czołga z pociskiem tez chce żeby wybuchał a dopiero usuwać go z wektora, może ktoś doradzić jak to zaprogramować. |
|
DejaVu |
» 2013-05-21 13:05:13 Jak chcesz utworzyć obiekt to go tworzysz (dodajesz do vectora). Obiekt musi jednak posiadać stan, że 'jest w trakcie tworzenia' i dodatkowo posiadać licznik klatek, który mówi jaką klatkę obecnie renderować. Po dojściu np. do klatki nr 100, obiekt 'materializuje' się, tj. ustawiasz jakąś flagę w czołgu, że 'już istnieje i wszyskto z nim koliduje'. Przy sprzątaniu robisz analogicznie - od zabicia czołgu stawiasz flagę 'materializacji' na false i liczysz klatki, po czym ustawiasz kolejną flagę 'usuń obiekt'. W osobnej pętli za wszystkimi operacjami sprawdzasz, które obiekty należy już usunąć z vectora i usuwasz tylko te, które mają ustawioną flagę 'usuń obiekt'. |
|
« 1 » |