[C++] Do czego stosować współbieżność?
Ostatnio zmodyfikowano 2013-05-25 18:53
fers334 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++] Do czego stosować współbieżność? » 2013-05-25 18:40:20 Siemka mam problem mniej więcej ogarniam współbieżność całe te mutexy/future/promise/condition_variable/typy atomowe itd. Problem w tym że gdy pisze jakiś projekt np. Grę 2D nie mam zielonego pojęcia do czego takiej współbieżności mógłbym użyć i kiedy ją zastosować. Czy mógł by mi ktoś powiedzieć w jakich sytuacjach się ja używa w takich projektach ?
Z góry dziękuje za odpowiedz. |
|
pekfos |
» 2013-05-25 18:46:26 Przykładowo do oddzielenia komunikacji sieciowej od reszty gry. Jest wolna, a przy blokujących gniazdach może się nawet zatrzymać, więc nie nadaje się to do umieszczenia w głównej pętli gry. |
|
fers334 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-05-25 18:51:11 Aha dzięki za odpowiedź. |
|
m4tx |
» 2013-05-25 18:53:52 Czasami na drugim wątku umieszcza się także fizykę grę - obliczanie jej z reguły trwa dość długo, można więc to przyspieszyć, umieszczając logikę gry na pierwszym threadzie i fizykę na drugim. Popularnym przykładem jest również renderowanie i ew. obsługa GUI na jednym threadzie i długo trwające operacje, jak np. wczytywanie mapy na drugim. |
|
« 1 » |