Poziom 2 Pseudolosowe liczby całkowite (praca domowa)
Ostatnio zmodyfikowano 2013-06-04 00:12
norbertms Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Poziom 2 Pseudolosowe liczby całkowite (praca domowa) » 2013-06-01 13:50:44 mam problem, mianowicie nie moge wymyslic funkcji ktora by mi zliczala ilosc wykonanych prob w programie reszta dziala jak nalezy: #include <iostream> #include <cstdlib> #include <ctime> using namespace std; int main()
{ srand( time( NULL ) ); int liczba =( rand() % 1000 ) + 1; poczatek: int zgadywana_liczba; cout << "Podaj liczbe: "; cin >> zgadywana_liczba; if( zgadywana_liczba > 1000 || zgadywana_liczba < 1 ) { cout << "zly zakres liczb" << endl; goto poczatek; } else if( zgadywana_liczba > liczba ) { cout << "podales za duza liczbe" << endl; goto poczatek; } else if( zgadywana_liczba < liczba ) { cout << "podales za mala liczbe" << endl; goto poczatek; } else if( zgadywana_liczba = liczba ) cout << "gratulacje to jest ta liczba!" << endl; cout << "liczba prob: " << << endl; system( "PAUSE" ); return EXIT_SUCCESS; } cout << "liczba prob: " << << endl; tutaj powinna byc ta funkcja ale nie mam pomyslu nawet jak moze wygladac |
|
ShadowkhaN |
» 2013-06-01 14:08:43 Mozesz cos takiego #include <iostream> #include <cstdlib> #include <ctime> using namespace std; int main()
{ srand( time( NULL ) ); int ilosc_prob = 0; int liczba =( rand() % 1000 ) + 1; poczatek: int zgadywana_liczba; ilosc_prob++; cout << "Podaj liczbe: "; cin >> zgadywana_liczba; cout << "liczba prob: " << ilosc_prob << endl; if( zgadywana_liczba > 1000 || zgadywana_liczba < 1 ) { cout << "zly zakres liczb" << endl; goto poczatek; } else if( zgadywana_liczba > liczba ) { cout << "podales za duza liczbe" << endl; goto poczatek; } else if( zgadywana_liczba < liczba ) { cout << "podales za mala liczbe" << endl; goto poczatek; } else if( zgadywana_liczba = liczba ) cout << "gratulacje to jest ta liczba!" << endl; system( "PAUSE" ); return EXIT_SUCCESS; } |
|
Rafals |
» 2013-06-01 19:31:19 Hmm z tego co czytałem goto to zło. Tym bardziej, że w tej lekcji już jesteś po nauce pętli. |
|
Bajt |
» 2013-06-01 19:57:59 Zgadzam się z moim przedmówcą: nie od dziś wiadomo, że 'goto' to ZŁO! Czy nie lepiej użyć takiego oto kodu? int counter = 0; int drawn, number; while( number != drawn ) { if( number < drawn ) cout << "Liczba zbyt mala! Podaj wieksza!" << endl; ++counter; if( number > drawn ) cout << "Zbyt duza! Podaj mniejsza!" << endl; ++counter; else cout << "Trafiles!" << endl; }
|
|
pekfos |
» 2013-06-01 20:07:57 Czy nie lepiej użyć takiego oto kodu? |
Nie lepiej, bo jest nieprawidłowy. |
|
Bajt |
» 2013-06-01 21:12:05 A czemuż to? |
|
SeaMonster131 |
» 2013-06-01 21:19:19 @up Hm.. - 2 razy zwiększasz zmienną "counter" - Zły układ instrukcji warunkowych - Nigdzie nie można wpisać wartości zmiennej "number" ;) |
|
usmiech |
» 2013-06-02 14:49:12 Licznik warto umieszczac po 'oddaniu glosu' , a goto to nie jest zlo, nieraz moze byc przydatne na upartego uzytkownika, zeby nie pisac kodow w kolko.. minusem goto jest mala czytelnosc kodu, ja staram sie pisac tak kod, zeby nie potrzebne bylo tlumaczenie/opisy/, ale jesli nawet nieraz , z lenistwa , umieszcze goto w kodzie to wtedy daje opis, gdzie sie to cus zaczyna i gdzie konczy hahahhhaha ;-)
<< removed >>
nie podobal sie moj przyklad z goto ? :) uspokoje Was.. za troszke znikne, przygotowuje swoja stronke..to jednak bedzie cus innego... C++, C#, Java.. wiec nie macie co sie klopotac :) |
|
« 1 » 2 3 |