malpka321 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro] Postać i mapka » 2009-06-16 19:58:25 Witam. Mam problem. Mam sobie postać której pozycje przechowuje w zmiennych typu int. Wyświetlam ją za pomocą funkcji masked_blit( bohater, bufor, 0,0, ludek.x, ludek.y, ludek.s, ludek.w); Wszystko działa poprawnie, jednak chciałbym zmienić sposób przechowywanie informacji o pozycji postaci do formy tablicy. Ok, można powiedzieć "weź chłopie przechowuj sobie informacje w tablicy 2-wymiarowej np. [2][3]". Ok, tylko jak zrobić aby poprawnie się wyświetlała- przecież w funkcji masked_blit muszę podać informacje o pozycji x oraz y postaci. Proszę o pomoc
|
|
pekfos |
» 2009-06-16 20:03:22 chodzi ci o to? masked_blit( postac, bufor, 0, 0, p[ 0 ][ 0 ].x, p[ 0 ][ 0 ].y, p[ 0 ][ 0 ].s, p[ 0 ][ 0 ].w ); |
|
malpka321 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-06-16 20:05:52 rozchodzi mi się o to jak zrobić aby informacja o pozycji postaci była zapisana w tablicy i żeby móc tą postać wyświetlić |
|
DejaVu |
» 2009-06-16 20:24:00 Zamiast tworzyć do wszystkiego osobne tablice, polecam utworzyć strukturę: struct Postac { int x; int y; }; później: Postac tablica[ 10 ];
masked_blit(..., tablica[ 0 ].x, tablica[ 0 ].y,...); |
|
malpka321 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-06-16 21:38:07 ja jednak wolałbym tablice xD zna ktoś sposób ?? |
|
DejaVu |
» 2009-06-16 21:44:41 Twój zapis p[0][0].x sugeruje, iż jest to tablica zadeklarowana tak: Postac p[ 2 ][ 3 ]; Wybacz, ale nie rozumiem o co Ci chodzi... z jednej strony piszesz, że chcesz mieć zapisywanie pozycji w tablicy, a z drugiej strony wklejasz kod (który Ci nie działa), który to używa struktury. |
|
malpka321 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-06-16 22:05:27 już ci tłumacze xD- napisałem że w chwili obecnej korzystam z tej metody-struktury, a chce korzystać z tablic xD |
|
WunM |
» 2009-06-16 22:11:02 Tablice są w tym problemie zbędne. Dwuwymiarowe - po co? Rozumiem że chcesz mieć "spakowane" dane - użyj struktur. |
|
« 1 » |