CodeBlocks- brak fstream
Ostatnio zmodyfikowano 2013-06-02 15:08
centurionix Temat założony przez niniejszego użytkownika |
CodeBlocks- brak fstream » 2013-06-02 14:34:55 Witam! Przeglądałem to forum oraz google ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Otóż mam problem z kompilacją mojej gry w code::blocks. Zamierzałem właśnie dodać do niej wczytywanie oraz zapisywanie stanu gry, więc sięgnąłem po bibliotekę fstream. Problem tylko w tym, że kompilator nie może znaleźć ścieżki do tejże biblioteki. Poszukałem trochę i odkryłem że wogóle w folderze z moim IDE nie ma żadnego pliku o nazwie fstream. Czyli że po prostu nie mam tej biblioteki, a w dev c++ miałem ją od początku i normalnie z niej korzystałem.
No i teraz pytanie: jak w takim razie zainstalować bibliotekę fstream w code::blocks? Próbowałem przerzucać po kolei wszystkie pliki związane z fstream z dev'a do folderu minGW/include z code::blocks i nawet na początku szło, kompilator wykrywał pliki które przerzucałem i wywalał informację o braku kolejnych, które dodawałem i wtedy znowu wywalał informację o braku jeszcze innych. Tylko że po przerzuceniu wszystkiego co było możliwe dalej wywalało jakieś błędy no i stanąłem w martwym punkcie.
Trochę to moim zdaniem dziwne, bo wiele osób korzysta z code::blocks i jakoś nikt inny nie ma takich problemów. "Guglowałem" chyba z pół godziny i znalazłem jedynie to, że ktoś tam dawał w #include odwołanie do fstream.h zamiast do fstream albo nie wpisywał using namespace std, w każdym bądź razie ja wypróbowałem już chyba wszystko i nic nie działa.
Proszę o pomoc, bo naprawdę nie wiem już co robić...
P.S moja wersja code::blocks to 12.11. |
|
pekfos |
» 2013-06-02 14:40:06 fstream należy do standardu - musi być. Plik z kodem ma rozszerzenie .cpp?
PS: Code::Blocks to nie kompilator. |
|
megatron |
» 2013-06-02 14:44:48 wejdź w folder z kompilatorem i w wyszukiwarce wpisz fstream. jak znajdzie 2 pliki to znaczy że masz tą bibliotekę |
|
centurionix Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-06-02 14:50:49 @pekfos Przecież wiem że code::blocks to IDE a jego kompilator to gcc... Mówiąc o folderze kompilatora miałem na myśli folder minGW. Zresztą może coś pokręciłem, samego posta pisałem na szybko. Co do rozszerzenia cpp to zaraz sprawdzę. |
|
megatron |
» 2013-06-02 14:53:01 nie znajdziesz pliku *.cpp ponieważ biblioteki standardowe mają rozszerzenie *.tcc |
|
centurionix Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-06-02 14:53:51 @megatron chodziło mi o rozszerzenie mojej gry a nie biblioteki fstream. |
|
centurionix Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-06-02 14:58:26 Ok, po zmianie rozszerzenia gry z .c na .cpp wszystko już działa :P
Tak właściwie to już wcześniej mi to wpadło do głowy po przeczytaniu jednego tematu, tylko że stwierdziłem iż to raczej nie w tym problem. No cóż, mój błąd- na przyszłość wypróbuję wszelkie możliwe sposoby zanim napiszę coś na forum :)
Temat można zamknąć. |
|
megatron |
» 2013-06-02 14:59:27 hmmm... jakie rozszeżenie twojej gry...??? chodzi ci o dodanie biblioteki fstream czy nie wiesz jakie rozszeżenie ma twój projekt bo się pogubiłem :)) |
|
« 1 » 2 |