[Allegro]Pionowe odbicie bitmapy
Ostatnio zmodyfikowano 2009-06-20 15:05
Juziogim3 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro]Pionowe odbicie bitmapy » 2009-06-20 13:52:30 Witam! Mój problem polega na tym, że chcę zrobić animacje postaci za pomocą obrazka ściągniętej z internetu(są na nim animacje postaci). Lecz tu pojawia się problem, bo tam jest tylko animacja ludzika idącego w prawo. I tu mój problem -> Jak obrócić te kawałki obrazka w pionie? Wiem że istnieje komenda: draw_sprite_v_flip(BITMAP *bmp, BITMAP *sprite, int x, int y); ale to dotyczy całego obrazka a nie jego fragmentu. ... if( key[KEY_RIGHT]) if(frame<10){masked_blit(...);blit(bufor,screen,...);ludx++} ...
|
|
WunM |
» 2009-06-20 13:56:00 rotate_spriteNie chciało mi się szukać w dokumentacji (tam pewnie coś byłoby więcej) ale to powinno ci wystarczyć. Na dole masz wzór na obliczanie kąta w Allegrowym itofixie. |
|
Juziogim3 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-06-20 14:03:09 michalos13 z tego co rozumiem, to z tamtej strony dowiadujemy się jak obrócić cały obrazek o określony kąt, a nie jego fragment(obrazka) :/ |
|
WunM |
» 2009-06-20 14:07:44 Przeczytałem że chcesz obrócić cały obrazek... bo inaczej nie miałoby to sensu. Nie wiem czy jakakolwiek biblioteka oferuje to co chcesz osiągnąć. Aczkolwiek możesz wykonać to w programie graficznym, lub uciąć grafikę na kawałki, obrócić interesujący cię kawałek i skleić... ale po co? |
|
Juziogim3 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-06-20 14:12:33 faktycznie, chyba prościej będzie jak wyedytuje to w Paincie i obrócę ten kawałek :) |
|
DejaVu |
» 2009-06-20 14:49:08 Mu chodzi o odbicie lustrzane (chyba) |
|
Juziogim3 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-06-20 15:05:47 Właśnie, odbicie lustrzane - nazwa akurat wyleciała mi z głowy |
|
« 1 » |