Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro]Pionowe odbicie bitmapy

Ostatnio zmodyfikowano 2009-06-20 15:05
Autor Wiadomość
Juziogim3
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro]Pionowe odbicie bitmapy
» 2009-06-20 13:52:30
Witam! Mój problem polega na tym, że chcę zrobić animacje postaci za pomocą obrazka ściągniętej z internetu(są na nim animacje postaci). Lecz tu pojawia się problem, bo tam jest tylko animacja ludzika idącego w prawo. I tu mój problem -> Jak obrócić te kawałki obrazka w pionie?
Wiem że istnieje komenda:
draw_sprite_v_flip(BITMAP *bmp, BITMAP *sprite, int x, int y);
ale to dotyczy całego obrazka a nie jego fragmentu.


...
if( key[KEY_RIGHT]) if(frame<10){masked_blit(...);blit(bufor,screen,...);ludx++}
...
P-7820
WunM
» 2009-06-20 13:56:00
rotate_sprite

Nie chciało mi się szukać w dokumentacji (tam pewnie coś byłoby więcej) ale to powinno ci wystarczyć. Na dole masz wzór na obliczanie kąta w Allegrowym itofixie.
P-7822
Juziogim3
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-06-20 14:03:09
michalos13 z tego co rozumiem, to z tamtej strony dowiadujemy się jak obrócić cały obrazek o określony kąt, a nie jego fragment(obrazka) :/
P-7824
WunM
» 2009-06-20 14:07:44
Przeczytałem że chcesz obrócić cały obrazek... bo inaczej nie miałoby to sensu. Nie wiem czy jakakolwiek biblioteka oferuje to co chcesz osiągnąć. Aczkolwiek możesz wykonać to w programie graficznym, lub uciąć grafikę na kawałki, obrócić interesujący cię kawałek i skleić... ale po co?
P-7827
Juziogim3
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-06-20 14:12:33
faktycznie, chyba prościej będzie jak wyedytuje to w Paincie i obrócę ten kawałek :)
P-7829
DejaVu
» 2009-06-20 14:49:08
Mu chodzi o odbicie lustrzane (chyba)
P-7831
Juziogim3
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-06-20 15:05:47
Właśnie, odbicie lustrzane - nazwa akurat wyleciała mi z głowy
P-7834
« 1 »
  Strona 1 z 1