ziemianp |
» 2009-06-20 22:57:45 Polecam tę książkę, jeśli chcesz się zapoznać z projektowaniem GUI dla swoich aplikacji. Ta książka to dobry wstęp do biblioteki Qt. Szkoda, że nie ma więcej książek, które rozszerzają wiedzę o szablonach klas tej biblioteki (oprócz kilku anglojęzycznych pozycji, które też nie są rewelacyjne). Potem pozostaje mozolne studiowanie dokumentacji. Niezłej, ale czasem mogłaby być bardziej przejrzysta (ale nie narzekam). |
|
matic Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-06-20 23:35:35 dziękuję. po dłuższym zastanowieniu postanowiłem zamówić książce, o której napisałem na samym początku tematu. |
|
GoldWolf |
» 2009-06-21 09:23:45 A ja nie polecam... Dante mógłbyś dać jakieś uzasadnienie?Miałem nawet 3 tomy od razu i spokojnie się za nie zabrałem. Ale gości stworzył taką książkę dla studentów i to widać. Często wkurzało mnie brak jakiejś ciągłości, mógł pisać kilka stron o czymś i nic z tego nie wynikało.
Czułem się zagubiony. Akurat zaczynałem programować i szukałem wielu książek, które mi w tym pomogą. I właśnie znajomy już teraz nie pamiętam jak to się stało, pożyczył mi swoją książkę, która polecam w linku od Piotra jest tam kilka słów o niej. Dla mnie porównanie tych książek to jak porównanie malucha z ferrari. Dodatkowo ten sam znajomy też nie był zachwycony pozycjami Grębosza, żeby było jasne to nie są złe pozycje ale istnieją lepsze.
Ogólnie ja kupuje książki. mam trochę grosza więc nie oszczędzam i miałem ich wiele, nie tylko naukowych. Więc trochę z książkami doświadczenia mam. Czy są lepsze pozycje o C++ tego nie wiem bo zadowoliłem się tymi co mam. |
|
GoldWolf |
» 2009-06-21 09:35:16 Mam już kupione te książki:Więc, masz Szkołę ;-) A co myślicie o tej:Jeśli chcesz tworzyć, gry sam, to nie polecam języka C++, znacznie lepszym i wygodniejszym środowiskiem jest Java+ActionScript(jest oparty o C++). Jego możliwości super pokazuje gra Samorost sam oceń.Przede wszystkim nie będziesz tracił czasu na kodowanie samego silnika gry, a będziesz się mógł nastawić na tworzenie gier, do tego można Flesha łatwo wpleść w stronę. W oparciu o C++ możesz zrobić nawet lepsze rzeczy, ale zajmie ci to znacznie więcej czasu, a czas to pieniądz. To jest tak jakbyś porównał painta i photoshopa, na obu przytniesz i zmniejszysz rozdzielczość obrazka, ale na jednym będziesz się męczyć 15min a na drugim zrobisz to w 5s. |
|
steckel |
» 2009-06-21 10:59:53 Więc jaką książkę polecasz do Java+ActionScript? |
|
GoldWolf |
» 2009-06-21 11:20:25 Więc jaką książkę polecasz do Java+ActionScript?Przepraszam pomyliłem się, nie Java tylko Flash+ActionScript. Ale książek konkretnych to nie znam. Zapomniałem dodać, iż nie wiem jak jest oprogramowaniem, raczej jest płatne. W Javie oczywiście też można gry tworzyć, ale tu akurat wielkiej różnicy nie będzie z C++(tutaj wydajność jest lepsza). Sorry jednak proponowane przeze mnie rozwiązanie jest zbyt drogie dla osób uczących się programować. Nie potrzebnie zamieszania wprowadziłem. Jeżeli nie masz nic przeciwko Dev-C++ to mógłbyś przyjrzeć się tej książce. Jest w niej opisane jak stworzyć FPP, miałem ją ale akurat zrezygnowałem z Dev. Trudno mi ją oceniać, ale myślę, iż zaprezentowany przykład będzie można zaadoptować do wszystkich obecnych kompilatorów. |
|
steckel |
» 2009-06-21 11:44:44 |
|
GoldWolf |
» 2009-06-21 11:58:18 Niestety nie wiele wiem na ten temat, dopiero się uczę i nie doszedłem do tej tematyki. Na pewno warto jest pisać pod DirecX jeśli chcesz tylko pod Wina robić gry, ma on szereg bibliotek specjalnie do tego stworzonych.
Jeśli chodzi o Open to wiem, iż jest traktowany po macoszemu, gdyby był lepiej rozwijany wtedy linux mógłby być bardziej do gier. A wiadomo komu zależy by tak się nie stało.... Chociaż taki QUAKE korzysta właśnie z tych biblioteki. Jednak brak już praktycznie gier, które korzystają z tej technologii, głównie za sprawą braku jej rozwijania. |
|
1 « 2 » 3 |