Książka o C++
Ostatnio zmodyfikowano 2009-06-24 08:38
DejaVu |
» 2009-06-21 15:47:47 Co do OpenGL'a to rzekłbym raczej, że jest on dużo skromniejszy od DirectX'a i głównie dlatego DirectX jest powszechniej stosowany. W bibliotece DirectX'a masz pełno różnych efektów na jedno wywołanie funkcji, natomiast w OpenGL aby to samo uzskać trzeba trochę linijek się naklepać. Ponadto biblioteka DirectX'a jest pisana mimo wszystko przez profesjonalny team tak więc wydajności swoim kodem w OpenGL'u nie uzyskasz takiej samej jak dla DirectX'a przy założeniu, że generowany efekt końcowy będzie identyczny dla obu bibliotek.
Myślę jednak, że schodzimy z tematu dyskusji i należy skupić się na książkach do C++ niż na dywagacjach o tym co lepsze do pisania gier, co szybsze, a co bardziej opłacalne bo założony temat wyraźnie wskazuje o co jego autorowi pierwotnie w zamyśle chodziło i trzymajmy się tego. |
|
lynx |
» 2009-06-24 00:08:11 Do C++ dobre ksiązki które mogę spokojnie polecić to Symfonia C++ i Thinking in C++. Natomiast nie polecałbym zacznać się uczć z ksiażek o np. Visualu, bo moim zdaniem do takich narzedzi trzeba mieć już jakąś wiedzę.
Co do gier porównajcie sobie gierki fleszowe a np. Call Of Duty czy Crysisa. Moim zdaniem C++ to najlepszy (a przynajmniej jeden z lepsyzch) jezyk do tych celów. Masa bibliotek, wydajny i efektywny. Można w nim dużżooo napisać. Co do Directx, a OpenGL to on jest co ważne wieloplatformowy w przeciwieństwie do Directxa. |
|
GoldWolf |
» 2009-06-24 08:38:57 Co do gier porównajcie sobie gierki fleszowe a np. Call Of Duty czy Crysisa. To porównaj sobie jeszcze budżety takich produkcji, porównaj sobie liczbę pracowników zajmujących się projektem, porównaj sobie czas poświęcony przez studia na taką pracę i na koniec porównaj sobie narzędzia z jakich korzystają.
Zgodzę się, iż C++ to jest dobre środowisko ale samemu ciężko jest pisać gry. O ile się nie mylę to gra AlphaCentauri jest autora jednego gościa, gra miała być kontynuacją kultowej gry Civilization. |
|
1 2 « 3 » |