Juziogim3 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-06-22 18:45:17 |
|
DejaVu |
» 2009-06-22 19:57:33 1. weź kartkę (w kratkę) 2. narysuj linię pionową 3. napisz warunek dla niej (uniemożliwiający wyjście za nią) 4. weź drugą kartkę (w kratkę) 5. narysuj linię pod kątem 6. napisz warunek dla niej (uniemożliwiający wyjście za nią) 7. odpowiedz sobie na pytanie: co jest łatwiejsze? ptk 3 czy ptk 6 |
|
Juziogim3 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-06-23 13:38:59 Zrobiłem normalną mapkę i teraz jedyne co mi przychodzi do głowy to napisać taki warunek: if( mapa_x == 0 && mapa_y == 3 ) { mapa_x = 1; wys_mape(); masked_blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 640, 480 ); }
Ale niestety to nie działa. Chciałem więc zobaczyć na jakich współrzędnych jestem więc napisałem: textprintf_ex( bufor, font, 20, 20, makecol( 200, 200, 200 ), - 1, "Mapa x = %d , mapa y = %d ", mapa_x, mapa_y );
No i się dowiedziałem....[że coś tu nie gra] http://img32.imageshack.us/img32/294/playground222.png |
|
pekfos |
» 2009-06-23 16:49:06 ależ oczywiście! przecież twoje x i y to współrzędne lewego górnego rogu wyświetlanej mapy
|
|
Juziogim3 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-06-23 17:07:11 Wiem, uwzględniłem to... tylko nie wiem czemu powstały mi takie dziwne liczby(mój poprzedni post -> link). Jakby te liczby się zwiększały(lub zmniejszały) się regularnie to już mój warunek by działał. Mój problem właśnie tkwi w tych liczbach ;s if(( key[ KEY_RIGHT ] ) &&( mapa_x < 10 ) ) { mapa_x = mapa_x + 0.05; } if(( key[ KEY_LEFT ] ) &&( mapa_x > 0 ) ) { mapa_x = mapa_x - 0.05; } if(( key[ KEY_DOWN ] ) &&( mapa_y < 10 ) ) { mapa_y = mapa_y + 0.05; } if(( key[ KEY_UP ] ) &&( mapa_y > 0 ) ) { mapa_y = mapa_y - 0.05; }
|
|
pekfos |
» 2009-06-23 17:13:14 jakiego typu masz te zmienne?? unsigned? |
|
Juziogim3 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-06-23 17:32:17 float (zwykły ;p)-> bo przeczytałem w innym temacie że to spowolni mi scrolowanie mapy |
|
pekfos |
» 2009-06-23 19:05:23 dodaj parę rzędów kafli na początku osi x i y czyli np: masz tak: |---| | | |---| to zrób tak:
|---| | | |---|
aby zrobić mały margines aby stojąc na kaflu najbliższym punktu 0 mapy nie była wyświetlona mapa o współrzędnych -1,-1 w warunkach od kolizji używaj x+ (np.) 5 y+ (np.) 4 czyli współrzędnych ludka na mapie. te przykładowe 5 i 4 to odległości ludka na wyświetlanej mapie od punktu 0,0 wyświetlanej mapy w kaflach |
|
1 « 2 » 3 |