akwes |
» 2013-07-02 23:51:47 No to teraz niestety będziesz się musiał nauczyć debugować na tzw. ślepca. Działasz na tym main.cpp. int main() { RenderWindow MapaGry( VideoMode( 1280, 720, 32 ), "Mapa Gry" ); Zmienne MZ; while( MapaGry.isOpen() ) { while( MapaGry.pollEvent( MZ.Zdarzenie ) ) { if( MZ.Zdarzenie.type == Event::KeyPressed && MZ.Zdarzenie.key.code == Keyboard::Escape ) { MapaGry.close(); } if( MZ.Zdarzenie.type == Event::Closed ) { MapaGry.close(); } } MapaGry.clear( sf::Color::White ); MapaGry.display(); } return 0; }
I teraz usuwasz komentarz pojedynczo dla każdej linijki (chyba, że sens kodu wymaga więcej, np. przy pętli for odkomentujesz linię z for oraz pasujące do niej nawiasy {,} ). Po usunięciu każdego komentarza, kompilujesz kod i sprawdzasz czy problem nadal występuje. Jeżeli nie to szukaj kolejnej linijki do odkomentowania*. W końcu błąd zacznie występować i będziesz wiedział, która linia go powoduje. * staraj się wybierać jak najprostsze linijki. I tak aby wymagały jak najmniej usuniętych komentarzy (czasami aby kod się kompilował trzeba będzie odkomentować więcej linii, ale należy dbać o to, by odkomentowywać w takiej kolejności aby robić to jak najmniejszymi partiami kodu. |
|
Alan468 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-07-02 23:59:42 Mówisz tylko o usuwaniu komentarzy .... a co z dodawaniem ich .... błąd mimo "okomętowania" większości poleceń błąd dalej występuje |
|
akwes |
» 2013-07-03 00:05:42 No to w takim razie dodawaj. Na tym ten sposób debuggowania. Tutaj dodajesz komentarz, tam odejmujesz. Aż dojdziesz do momentu kiedy wiesz, która linijka konkretnie coś psuje. Ewentualnie sprawdź jeszcze int main() { RenderWindow MapaGry( VideoMode( 1280, 720, 32 ), "Mapa Gry" ); while( MapaGry.isOpen() ) { sf::Event ev; while( MapaGry.pollEvent( ev ) ) { if( ev.type == Event::KeyPressed && ev.key.code == Keyboard::Escape ) { MapaGry.close(); } if( ev.type == Event::Closed ) { MapaGry.close(); } } MapaGry.clear( sf::Color::White ); MapaGry.display(); } return 0; }
oraz int main() { RenderWindow MapaGry( VideoMode( 1280, 720, 32 ), "Mapa Gry" ); Zmienne MZ; while( MapaGry.isOpen() ) { sf::Event ev; while( MapaGry.pollEvent( ev ) ) { if( ev.type == Event::KeyPressed && ev.key.code == Keyboard::Escape ) { MapaGry.close(); } if( ev.type == Event::Closed ) { MapaGry.close(); } } MapaGry.clear( sf::Color::White ); MapaGry.display(); } return 0; }
Bo te kody od tego pierwszego co podałem, różnią się właściwie tylko o Zmienne ZM. |
|
Alan468 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-07-03 00:37:49 ok mam błędu nie ma gdy dam w komentarz te linijki w zmienne.h:
PoleNrNap.setPosition( 750, 200 );
CzyGraczaNap.setPosition( 750, 250 );
CzyWrogaNap.setPosition( 750, 300 );
CzyMAtakowacNap.setPosition( 750, 350 );
NazwaMisji.setPosition( 750, 400 );
i to z main.cpp
MapaGry.draw( MZ.PoleNrNap ); MapaGry.draw( MZ.NumerNap ); MapaGry.draw( MZ.CzyGraczaNap ); MapaGry.draw( MZ.CzyGraczaOdpNap ); MapaGry.draw( MZ.CzyMAtakowacNap ); MapaGry.draw( MZ.CzyMAtakowacOdpNap ); MapaGry.draw( MZ.NazwaMisji ); MapaGry.draw( MZ.NazwaMisjiOdp ); MapaGry.draw( MZ.CzyWrogaOdpNap ); MapaGry.draw( MZ.CzyWrogaNap );
dziwna zbieżność ,że dotyczy to tylko zmiennych przechowujący tekst do wyświetlenia na ekranie Text
|
|
akwes |
» 2013-07-03 00:52:26 Hm... Dziwne. U mnie nic się nie dzieje w związku z napisami. Możesz jeszcze spróbować poustawiać wszystkim sf::Text czcionkę: PoleNrNap.setFont( czcionka );
Ale wątpię żeby to coś dało. |
|
Alan468 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-07-03 00:59:17 "Ale wątpię żeby to coś dało." to jakaś ironia ?? zadziałało ..... :O Dzięki :) |
|
akwes |
» 2013-07-03 01:06:03 Nie, to nie była ironia. Wątpiłem aby to cokolwiek zmieniło, no ale jak widać warto było spróbować :) |
|
Alan468 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-07-03 01:12:03 aha .... jeszcze raz dzięki ,w końcu bd spał spokojnie :) |
|
1 2 « 3 » |