[Allegro 5] Kolizje per pixel
Ostatnio zmodyfikowano 2013-07-15 13:48
Forczek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-07-15 12:34:04 No tak, a ja ten obraz, w tej funkcji oznaczyłem jako sprite. A ten sprite to bitmapa na której zaznaczyłem kolizje. |
|
pekfos |
» 2013-07-15 12:40:31 Nie zrozumieliśmy się.. Ty pobierasz pixele z tego sprajta, ale pozycja jest poza sprajtem tak, jakbyś chciał piksele pobierać z już wyświetlonego sprajta.. |
|
Forczek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-07-15 12:43:30 No to już jaśniej. Czyli po prostu chodzi ci o złe pozycje w pętli for? |
|
pekfos |
» 2013-07-15 12:44:56 Tak.. |
|
Forczek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-07-15 12:50:47 No to się z tym nie zgodzę, gdyż są dobre. Mogę nawet dać ci plik z testami do tej kolizji. Bo u mnie działają, sprawdzałem na tym kodzie co sprawdza mi tylko jeden pixel. A warunków w pętli for nie zmieniam. No i kolizja działa, niestety tylko dla jednego pixela, a jak próbuje powstawiać tam zmienne typu bool, żeby jak nie napotka kolizji w pierwszym pixelu, to sprawdziło w drugim. Ale mi to nie wychodzi nie wiem dlaczego, bo mój ludzik musi kolidować z czarnym/białym kolorem zależy jak ustawię. Bo pozycja_x i pozycja_y to są współrzędne ludzika. No i funkcja sprawdza tylko kolizje w jego obrębie. |
|
pekfos |
» 2013-07-15 12:56:51 Bo pozycja_x i pozycja_y to są współrzędne ludzika. No i funkcja sprawdza tylko kolizje w jego obrębie. |
Mogłeś wcześniej napisać, że to ma działać w tę stronę.. Sprajt jest mapą, czy ludzikiem? Twój kod sugeruje, że jest jednym i drugim. |
|
Forczek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-07-15 13:03:58 Sprajt jest mapą na której ludzik się przemieszcza. Czyli jest po prostu mapą. A takie pytanie na marginesie, bo ten kod jest chyba dobry do kwadratowych sprajtów, a mój ludzik ma wymiary 50x75 :/ |
|
pekfos |
» 2013-07-15 13:06:45 Skoro ludzik ma 50x75, to skąd te warunki w pętli? Sprawdzasz kolizje od pozycji ludzika, do końca mapy i dalej? |
|
1 2 3 4 « 5 » 6 |