Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro 5] Kolizje per pixel

Ostatnio zmodyfikowano 2013-07-15 13:48
Autor Wiadomość
Forczek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-07-15 12:34:04
No tak, a ja ten obraz, w tej funkcji oznaczyłem jako sprite. A ten sprite to bitmapa na której zaznaczyłem kolizje.
P-87917
pekfos
» 2013-07-15 12:40:31
Nie zrozumieliśmy się.. Ty pobierasz pixele z tego sprajta, ale pozycja jest poza sprajtem tak, jakbyś chciał piksele pobierać z już wyświetlonego sprajta..
P-87918
Forczek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-07-15 12:43:30
No to już jaśniej. Czyli po prostu chodzi ci o złe pozycje w pętli for?
P-87919
pekfos
» 2013-07-15 12:44:56
Tak..
P-87920
Forczek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-07-15 12:50:47
No to się z tym nie zgodzę, gdyż są dobre. Mogę nawet dać ci plik z testami do tej kolizji. Bo u mnie działają, sprawdzałem na tym kodzie co sprawdza mi tylko jeden pixel. A warunków w pętli for nie zmieniam. No i kolizja działa, niestety tylko dla jednego pixela, a jak próbuje powstawiać tam zmienne typu bool, żeby jak nie napotka kolizji w pierwszym pixelu, to sprawdziło w drugim. Ale mi to nie wychodzi nie wiem dlaczego, bo mój ludzik musi kolidować z czarnym/białym kolorem zależy jak ustawię. Bo pozycja_x i pozycja_y to są współrzędne ludzika. No i funkcja sprawdza tylko kolizje w jego obrębie.
P-87921
pekfos
» 2013-07-15 12:56:51
Bo pozycja_x i pozycja_y to są współrzędne ludzika. No i funkcja sprawdza tylko kolizje w jego obrębie.
Mogłeś wcześniej napisać, że to ma działać w tę stronę.. Sprajt jest mapą, czy ludzikiem? Twój kod sugeruje, że jest jednym i drugim.
P-87923
Forczek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-07-15 13:03:58
Sprajt jest mapą na której ludzik się przemieszcza. Czyli jest po prostu mapą. A takie pytanie na marginesie, bo ten kod jest chyba dobry do kwadratowych sprajtów, a mój ludzik ma wymiary 50x75 :/
P-87925
pekfos
» 2013-07-15 13:06:45
Skoro ludzik ma 50x75, to skąd te warunki w pętli? Sprawdzasz kolizje od pozycji ludzika, do końca mapy i dalej?
P-87926
1 2 3 4 « 5 » 6
Poprzednia strona Strona 5 z 6 Następna strona