Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Przykład klas do gry Kółko krzyżyk.

Ostatnio zmodyfikowano 2013-07-12 15:10
Autor Wiadomość
Bimbol
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Przykład klas do gry Kółko krzyżyk.
» 2013-07-11 20:53:02
Witam,
trochę czytałem o budowie programu i o niejakich singletonach.
Postawiłem sobie za zadanie napisanie w OOP'ie prostej gry Kółko krzyżyk.

Stworzyłem klase CGame, która ma być Sigletonem i nie wiem co ma się w niej do końca znaleźć, bo i tak piszę w konsoli.
Dodatkowo stworzyłem 2 klasy CPlayer oraz CBoard.

Pytanie do was, jak powinienem stworzyć klasy do typowej gry Kółko krzyżyk z Singletonem.
Zależy mi na tym by nie uczyć się złych nawyków tylko od razu uczyć się pisać tak jak należy.

Z góry dziękuję.
P-87587
akwes
» 2013-07-11 21:11:14
@Bimbol, źle do tego podchodzisz.

Nie masz wciskać wzorców i dopasowywać programu do nich, tylko wzorce dopasowywać do programu. Sam wymyśl klasy, sam je opisz - zaprojektuj to. Jeżeli coś będzie podobne do jakiegoś wzorca - wtedy go użyj, nie odwrotnie.

Nie staraj się programować w języku tylko do języka. Czyli wymyśl koncepcję, zapisz algorytm i go napisz w języku, a nie myśl jak wykonać zadanie przez pryzmat języka.
P-87590
Bimbol
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-07-11 21:13:52
Czyli powinienem zacząć pisać i w trakcie dopasować obiekty do klas?
P-87592
akwes
» 2013-07-11 21:17:55

dopasować obiekty do klas
Co :P ? Wiesz co to klasa i co to obiekt?


Czyli powinienem zacząć pisać i w trakcie

Nie. Masz zaprojektować na kartce klasy, podstawowy interface klas, jak to się będzie w środku komunikować, co będzie za co odpowiedzialne. A potem taki projekt zakodzić.
P-87593
Bimbol
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-07-11 21:31:20
No właśnie nie wiem jak się do tego zabrać, dlatego prosiłem o krótki przykład.
P-87595
akwes
» 2013-07-11 21:53:32
Jeżeli nie wiesz co to obiekt i klasa i czym się różnią od siebie to nie bierz się za pisanie obiektowego kodu.

» Kurs C++Klasy (obiekty) lekcja
P-87596
Bimbol
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-07-11 22:03:29
Wiem jak działają klasy, już napisałem wstępny projekt na kartce.
Zabieram się za kodzenie.
P-87598
akwes
» 2013-07-11 22:07:18

 wstępny projekt

Wstępny projekt to żaden projekt. Porządny projekt programu powinien wyglądać tak, aby zakodzenie go było proste, mechaniczne i odporne na błędy :)

Mówisz, że wiesz jak działają klasy a jednocześnie przeczysz temu w zdaniu

dopasować obiekty do klas
bo to zdanie nie ma sensu.
P-87600
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona