Przykład klas do gry Kółko krzyżyk.
Ostatnio zmodyfikowano 2013-07-12 15:10
Bimbol Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Przykład klas do gry Kółko krzyżyk. » 2013-07-11 20:53:02 Witam, trochę czytałem o budowie programu i o niejakich singletonach. Postawiłem sobie za zadanie napisanie w OOP'ie prostej gry Kółko krzyżyk.
Stworzyłem klase CGame, która ma być Sigletonem i nie wiem co ma się w niej do końca znaleźć, bo i tak piszę w konsoli. Dodatkowo stworzyłem 2 klasy CPlayer oraz CBoard.
Pytanie do was, jak powinienem stworzyć klasy do typowej gry Kółko krzyżyk z Singletonem. Zależy mi na tym by nie uczyć się złych nawyków tylko od razu uczyć się pisać tak jak należy.
Z góry dziękuję. |
|
akwes |
» 2013-07-11 21:11:14 @Bimbol, źle do tego podchodzisz.
Nie masz wciskać wzorców i dopasowywać programu do nich, tylko wzorce dopasowywać do programu. Sam wymyśl klasy, sam je opisz - zaprojektuj to. Jeżeli coś będzie podobne do jakiegoś wzorca - wtedy go użyj, nie odwrotnie.
Nie staraj się programować w języku tylko do języka. Czyli wymyśl koncepcję, zapisz algorytm i go napisz w języku, a nie myśl jak wykonać zadanie przez pryzmat języka. |
|
Bimbol Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-07-11 21:13:52 Czyli powinienem zacząć pisać i w trakcie dopasować obiekty do klas? |
|
akwes |
» 2013-07-11 21:17:55 dopasować obiekty do klas
|
Co :P ? Wiesz co to klasa i co to obiekt? Czyli powinienem zacząć pisać i w trakcie
|
Nie. Masz zaprojektować na kartce klasy, podstawowy interface klas, jak to się będzie w środku komunikować, co będzie za co odpowiedzialne. A potem taki projekt zakodzić. |
|
Bimbol Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-07-11 21:31:20 No właśnie nie wiem jak się do tego zabrać, dlatego prosiłem o krótki przykład. |
|
akwes |
» 2013-07-11 21:53:32 Jeżeli nie wiesz co to obiekt i klasa i czym się różnią od siebie to nie bierz się za pisanie obiektowego kodu. Klasy (obiekty) |
|
Bimbol Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-07-11 22:03:29 Wiem jak działają klasy, już napisałem wstępny projekt na kartce. Zabieram się za kodzenie.
|
|
akwes |
» 2013-07-11 22:07:18 Wstępny projekt to żaden projekt. Porządny projekt programu powinien wyglądać tak, aby zakodzenie go było proste, mechaniczne i odporne na błędy :) Mówisz, że wiesz jak działają klasy a jednocześnie przeczysz temu w zdaniu dopasować obiekty do klas
|
bo to zdanie nie ma sensu. |
|
« 1 » 2 |