[Gry2D] Tworzenie map
Ostatnio zmodyfikowano 2013-07-14 21:45
Grzyboo Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Gry2D] Tworzenie map » 2013-07-14 20:56:29 Witam, Czy jest jakiś opatentowany sposób na tworzenie map do gier 2D? Jak najlepiej je tworzyć -> zapisywać -> odczytywać? Istnieje jakiś rzeczywiście dobry sposób / biblioteka do tego przeznaczona? |
|
pekfos |
» 2013-07-14 21:17:09 |
|
mactec |
» 2013-07-14 21:29:28 |
|
Mrovqa |
» 2013-07-14 21:36:01 @mactec czy zazwyczaj to można by się spierać.
Ogólnie druga opcja dająca lepsze efekty, ale niestety dużo, dużo trudniejsza do własnoręcznej implementacji to bazowanie świata na wielokątach. Osobiście Tobie, @Grzyboo, jako początkującemu odradzam programowania takiej mapy - zacznij od czegoś prostego - mapy kafelkowej. W tym temacie chciałem tylko wspomnieć, iż coś takiego istnieje :)
Co do tworzenia/zapisu/odczytu: - tworzenie - korzystasz z gotowego edytora albo sam go piszesz, - zapis/odczyt - zapisujesz prezentację mapy do pliku wg wymyślonego przez ciebie schematu; prezentacja to - w zależności od typu mapy - kafelki albo wielokąty (zapisujesz wierzchołki). |
|
Grzyboo Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-07-14 21:45:33 Rzeczywiście, patent to złe słowo tutaj =D. Dzięki za wskazówki, popróbuję mapy kafelkowej. |
|
« 1 » |