Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Gry2D] Tworzenie map

Ostatnio zmodyfikowano 2013-07-14 21:45
Autor Wiadomość
Grzyboo
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Gry2D] Tworzenie map
» 2013-07-14 20:56:29
Witam,
Czy jest jakiś opatentowany sposób na tworzenie map do gier 2D? Jak najlepiej je tworzyć -> zapisywać -> odczytywać?
Istnieje jakiś rzeczywiście dobry sposób / biblioteka do tego przeznaczona?
P-87865
pekfos
» 2013-07-14 21:17:09
Co za problem samemu to napisać?

Czy jest jakiś opatentowany sposób
http://pl.wikipedia.org/wiki​/Patent
P-87867
mactec
» 2013-07-14 21:29:28
W grach 2d zazwyczaj stosuje się mapy kafelkowe.

http://www.easykoder.vot.pl​/arty/wyswietlanie_mapy

//edit

Przeczytaj jeszcze to: http://wsi.edu.pl/~sistudem​/Grafika/MAPindex.html
P-87868
Mrovqa
» 2013-07-14 21:36:01
@mactec czy zazwyczaj to można by się spierać.

Ogólnie druga opcja dająca lepsze efekty, ale niestety dużo, dużo trudniejsza do własnoręcznej implementacji to bazowanie świata na wielokątach. Osobiście Tobie, @Grzyboo, jako początkującemu odradzam programowania takiej mapy - zacznij od czegoś prostego - mapy kafelkowej. W tym temacie chciałem tylko wspomnieć, iż coś takiego istnieje :)

Co do tworzenia/zapisu/odczytu:
- tworzenie - korzystasz z gotowego edytora albo sam go piszesz,
- zapis/odczyt - zapisujesz prezentację mapy do pliku wg wymyślonego przez ciebie schematu; prezentacja to - w zależności od typu mapy - kafelki albo wielokąty (zapisujesz wierzchołki).
P-87869
Grzyboo
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-07-14 21:45:33
Rzeczywiście, patent to złe słowo tutaj =D.
Dzięki za wskazówki, popróbuję mapy kafelkowej.
P-87871
« 1 »
  Strona 1 z 1