Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Wygląd gry na różnych monitorach - rozdzielczość

Ostatnio zmodyfikowano 2013-08-06 16:47
Autor Wiadomość
czosnek17
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Wygląd gry na różnych monitorach - rozdzielczość
» 2013-07-21 17:21:21
Moje rozdzielczość to 1366 na 768. Jeżeli będę dla niej dostosowywał wygląd gry (tryb pełnoekranowy!), to czy po wyświetleniu jej na innym monitorze i ustawieniu jego rozdzielczości w sf::VideoMode będzie wyglądać dobrze?
P-88489
m4tx
» 2013-07-21 17:28:50
W przypadku monitorów ciekłokrystalicznych rozdzielczość inna niż ich natywna nigdy nie wygląda dobrze. W ogóle hardcodowanie rozdzielczości to zły pomysł - jak ktoś będzie miał rozdzielczość niższą niż Ty (choćby i 1024x768) to tekst stanie się nieczytelny.
P-88490
Mrovqa
» 2013-07-21 18:04:16
Dobrym pomysłem jest utworzenie okna o aktualnej rozdzielczości (jeśli mowa o FS*). Konkretne elementy wtedy nie renderujesz na stałej pozycji, a np. (wndSize.x-150, wndSize.y-100). Przy innych elementach gry można także pomyśleć o procentowym skalowaniu, choć nie zawsze ma to sens. Dzięki temu sposobowi nie musisz się martwić o zły wygląd, ale trzeba pamiętać o teksturach dobrych rozmiarów (zawsze można zrobić najlepszej jakości i skalować do mniejszych, jednakże niekoniecznie dobrze to wygląda) i o minimalnym rozmiarze okna.

* ofc chodzi mi o Full Screen (bo pewne/a osoby/a skojarzą to z czymś innym...)
P-88493
czosnek17
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-07-21 19:14:54
Miałem zamiar zrobić launcher, w którym użytkownicy ustawialiby swoją rozdzielczość, ma to sens? (piszę bombermana) Dostosowanie wyglądu elementów dla różnych rozdzielczości to raczej ciężka robota. Mój monitor jest prostokątny i jak w coś gram to mogę mieć czarne paski po bokach ekranu, albo obraz rozciągnięty na cały ekran, wtedy wszystko jest trochę szersze.
Co byście zrobili?
P-88498
m4tx
» 2013-07-21 19:18:34
Mój monitor jest prostokątny
Chyba każdy jest, nie tylko panoramiczny. 4:3 i 5:4 to też prostokąty.

Dostosowanie wyglądu elementów dla różnych rozdzielczości to raczej ciężka robota.
Czemu? Skoro piszesz bombermana to możesz planszę rysować kwadratową na prostokątnym tle - po kłopocie.
P-88499
pekfos
» 2013-07-21 19:22:43
Miałem zamiar zrobić launcher, w którym użytkownicy ustawialiby swoją rozdzielczość, ma to sens?
Niegłupi pomysł, ale możesz pobrać aktualną rozdzielczość i takiej użyć. Najwyżej user zmieni ją w opcjach ;)

Mój monitor jest prostokątny i jak w coś gram to mogę mieć czarne paski po bokach ekranu, albo obraz rozciągnięty na cały ekran, wtedy wszystko jest trochę szersze.
Obraz w grze nigdy nie powinien być skalowany z jakiegoś stałego rozmiaru używanego w kodzie, do rozmiaru ekranu.
P-88500
czosnek17
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-07-22 18:24:31
Mam ustalony maksymalny rozmiar mapy w x i y, do tego dojdzie jeszcze mały obszar na dole ekranu. Max szerokość gry to będzie około 1180px, wysokość około 760. Czy powinienem przewidzieć rozmiary dla mniejszych wymiarów ekranu? Myślę, że raczej takich małych monitorów się nie używa, ale nie jestem w tym obeznany.
P-88584
MrPoxipol
» 2013-07-27 09:34:47
tak małych monitorów
Roździelczości ;)
Bardzo niestandardowy rozmiar Ci wyszedł :p Możesz jeszcze dać jakąś mniejszą do wyboru.
P-88898
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona