Jak stworzyć kilku przyciskowe menu w SFML 2.0 ?
Ostatnio zmodyfikowano 2013-07-24 14:15
domin568 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Jak stworzyć kilku przyciskowe menu w SFML 2.0 ? » 2013-07-22 16:58:36 Witam . Mam taki problem że chciałbym stworzyć grę , lecz już na samym początku mam problem z menu . Otóż w jaki sposób stworzyć menu ?? Udało mi się stworzyć jeden przycisk używająć funkcji OpenGL ::glScissor ale pozwala ona obciąć tylko jeden obszar , i kiedy chce stwrzyć drugi przycisk to takjakby ten prostokąt obcinany jest poprostu aktualizowany do nowych wymiarów . Czy ktoś już się z tym kiedyś zetknął i chciałby się ze mną podzielić tą wiedzą :) ? Z góry dzięki :) |
|
pekfos |
» 2013-07-22 17:11:16 Po co, mając SFML, chcesz to zrobić w OpenGLu? |
|
domin568 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-07-22 17:15:11 Bo nie ma opcji która by to umożliwiała w SFML , zresztą SFML jest oparty na OpenGL |
|
Rafi |
» 2013-07-22 17:15:58 Możesz stworzyć obiekt sf::Sprite ( to będzie przycisk w menu), zapisać jego współrzędne x, y a następnie porównać je z współrzędnymi kliknięcia myszy. if( posMouse.x >= posS.x && posMouse.x <= posS.x + posXY.x && posMouse.y >= posS.y && posMouse.y <= posS.y + posXY.y )
posMouse to sf::Vector2i z koordynatami kliknięcia myszy a posS to pozycja sprita (przycisku w menu). |
|
pekfos |
» 2013-07-22 17:24:23 Bo nie ma opcji która by to umożliwiała w SFML |
W takim razie wyjaśnij, co chcesz osiągnąć. |
|
domin568 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-07-22 18:00:45 Chcę stworzyć menu , z np. 2 przyciskami , jednak w kursie do SFML 1.6 było napisane o tym " jednak SFML nie posiada takiego narzędzia, którym moglibyśmy to osiągnąć. " i myślałem że naprawde takiego nie ma . Nie wiem czy to jest błąd czy ja sam źle myślę , ale napewno zamotało mi to w głowie :) . |
|
pekfos |
» 2013-07-22 18:16:26 To w końcu używasz SFML 1.6, czy SFML 2.0? |
|
domin568 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-07-22 20:18:30 Używam SFML 2.0 ale zasięgnąłem do tutoriali z 1.6 i przekonwertowałem kod na 2.0 xd |
|
« 1 » 2 3 |