Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Jak stworzyć kilku przyciskowe menu w SFML 2.0 ?

Ostatnio zmodyfikowano 2013-07-24 14:15
Autor Wiadomość
domin568
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Jak stworzyć kilku przyciskowe menu w SFML 2.0 ?
» 2013-07-22 16:58:36
Witam . Mam taki problem że chciałbym stworzyć grę , lecz już na samym początku mam problem z menu . Otóż w jaki sposób stworzyć menu ?? Udało mi się stworzyć jeden przycisk używająć funkcji OpenGL ::glScissor ale pozwala ona obciąć tylko jeden obszar , i kiedy chce stwrzyć drugi przycisk to takjakby ten prostokąt obcinany jest poprostu aktualizowany do nowych wymiarów . Czy ktoś już się z tym kiedyś zetknął i chciałby się ze mną podzielić tą wiedzą :) ? Z góry dzięki :)
P-88566
pekfos
» 2013-07-22 17:11:16
Po co, mając SFML, chcesz to zrobić w OpenGLu?
P-88568
domin568
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-07-22 17:15:11
Bo nie ma opcji która by to umożliwiała w SFML , zresztą SFML jest oparty na OpenGL
P-88569
Rafi
» 2013-07-22 17:15:58
Możesz stworzyć obiekt sf::Sprite ( to będzie przycisk w menu), zapisać jego współrzędne x, y a następnie porównać je z współrzędnymi kliknięcia myszy.
C/C++
if( posMouse.x >= posS.x && posMouse.x <= posS.x + posXY.x &&
posMouse.y >= posS.y && posMouse.y <= posS.y + posXY.y )
posMouse to sf::Vector2i z koordynatami kliknięcia myszy a posS to pozycja sprita (przycisku w menu).
P-88570
pekfos
» 2013-07-22 17:24:23
Bo nie ma opcji która by to umożliwiała w SFML
W takim razie wyjaśnij, co chcesz osiągnąć.
P-88571
domin568
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-07-22 18:00:45
Chcę stworzyć menu , z np. 2 przyciskami , jednak w kursie do SFML 1.6 było napisane o tym "  jednak SFML nie posiada takiego narzędzia, którym moglibyśmy to osiągnąć. " i myślałem że naprawde takiego nie ma . Nie wiem czy to jest błąd czy ja sam źle myślę , ale napewno zamotało mi to w głowie :) .
P-88580
pekfos
» 2013-07-22 18:16:26
To w końcu używasz SFML 1.6, czy SFML 2.0?
P-88583
domin568
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-07-22 20:18:30
Używam SFML 2.0 ale zasięgnąłem do tutoriali z 1.6 i przekonwertowałem kod na 2.0 xd
P-88596
« 1 » 2 3
  Strona 1 z 3 Następna strona