[C++] Suma elementów tablicy - liczby rzeczywiste
Ostatnio zmodyfikowano 2013-07-26 22:10
pekfos |
» 2013-07-26 21:35:38 To zależy od użytego kompilatora i jego implementacji liczb zmiennoprzecinkowych. |
To kompilator ma tu coś do gadania? |
|
jankowalski25 |
» 2013-07-26 21:40:25 Kompilator nie musi zapisywać liczb w systemie dwójkowym. Może używać innego systemu, na przykład http://pl.wikipedia.org/wiki/Kod_BCD i uzyskany w ten sposób wynik może być inny. @down Co do liczb zmiennoprzecinkowych - myślę, że kompilator może to zapisywać i obliczać dowolnie, aby tylko było to zgodne ze standardem języka. Chyba nie warto dalej ciągnąć tych rozważań (albo zrobić to w innym miejscu) - autorka otrzymała odpowiedzi, a my za bardzo odbiegliśmy od tematu. |
|
pekfos |
» 2013-07-26 22:10:08 Użyty kompilator nie ma znaczenia. Tym bardziej nie ma znaczenia jego implementacja liczb, bo czegoś takiego (na ogół) nie ma. Kompilator po prostu użyje standardowej reprezentacji floatów, bo to jest prawie wszędzie wspierane. A jak nie, to już mówimy o kompilacji na określoną platformę i kompilator użyje tego, co jest tam dostępne (aka tak zostanie skonfigurowany). Co do BCD, to raczej służy do zapisu liczb całkowitych, niż zmiennoprzecinkowych. Na upartego może i by się dało, ale wątpię, by jakieś (ko)procesory tego używały w ten sposób. |
|
1 « 2 » |