[c++] Problem z funkcjami
Ostatnio zmodyfikowano 2013-08-02 09:45
megatron Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[c++] Problem z funkcjami » 2013-08-01 22:13:46 Witam serdecznie. Mam mały problem... Mam dwie klasy oraz wiele funkcji. I teraz gdy chcę umieścić wywołanie jednej funkcji w drugiej w dodatku z innej klasy to wszystko się pięknie kompiluje ale program po uruchomieniu przestaje odpowiadać. A wygląda to w ten sposób: void Game::RunGame() { Character start_character; start_character.ViewCharacter(); while( device->run() ) { } }
W wyłowywanej funkcji jest postać, która ma się wyświetlić. Nie mam pojęcia co to może być, prosił bym o powiedzenie mi co robię źle. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam. |
|
domin568 |
» 2013-08-02 09:07:36 A czy klasa Character dziedziczy po klasie Game ? // setny post xd |
|
megatron Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-08-02 09:10:41 klasa Character nie dziedziczy po klasie Game... Gratuluję jubileuszu :D |
|
RazzorFlame |
» 2013-08-02 09:27:20 Jak mi wiadomo, wyświetla się to przy metodzie drawAll tak? Metoda "ViewCharacter" powinna sie inaczej nazywać, konstruktor klasy Character powinien ustawiać początkowe zmienne klasy IAnimatedMeshSceneNode* i IAnimatedMesh*. Wypadałoby też zrobić konstruktor coś w tym stylu: Character::Character( ISceneManager * smgr, IVideoManager * driver, std::string objfname, std::string texturefname ) { m_Mesh = smgr->getMesh( objfname ); if( !m_Mesh ) { cout << "Nie mozna wczytac mesha!" << endl; } m_Node = smgr->addAnimatedMeshSceneNode( mesh ); }
I pamiętaj, w funkcji nie twórz takich zmiennych (zależy jaka to funkcja). Jak widzisz "smgr" i "driver" to wskaźniki. Całą funkcje ViewCharacter wywal bądź zamien na cos w stylu "setupCharacter(<tutaj te zmienne co w konstruktorze>)". ISceneManager i IVideoManager są dobrze zaplanowane i pomyślane tak byś nie musiał sam wyświetlać. Jak widzisz funkcja addAnimatedSceneNode dodaje do ISceneManager pointer do IAnimatedMesh by ten menadżer mógł wyświetlić go samodzielnie przy wywołaniu "drawAll". |
|
megatron Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-08-02 09:45:21 Ok... jest gites :D dzięki paweł |
|
« 1 » |