Gra platformowa 2D
Ostatnio zmodyfikowano 2013-08-15 09:46
Mossar Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Gra platformowa 2D » 2013-08-02 13:05:46 Sprawa wygląda tak, że niedawno skończyłem swoją pierwszą grę w SFML 2.0. Była to gra przygodowa 2D, dało mi to strasznie dużo radości, mimo, że był to projekt na uczelnie to pochłonęło mnie to dużo bardziej niż teoretycznie powinno. Teraz mam dość już pisania gry z obsługą myszki dlatego chciałbym bardziej pobawić się mechaniką, dopracowaniem skoku, poruszania się za pomocą klawiszy, etc. I pytanie wygląda tak: czy warto robić grę platformową ponownie w SFMLu czy może lepiej poznać coś innego a równie dobrego? Nie wiem, np. Unity? Tylko z Unity sytuacja wygląda tak, że od kilku lat zajmuje się grafiką 2D, a w ogóle nie znam się na 3D. Z tego co widzę to w Unity nawet robiąc grę 2D trzeba wykorzystywać 3 wymiary, ale oczywiście mogę się mylić.
Co do samej platformówki. Dużo już szukałem jakiś artykułów w internecie, ale ciężko znaleźć coś konkretnego, a szukam jakiś porad tak by schemat działania tej gry był w miarę optymalny. Jak sterować postacią? Czy powinienem robić to w ten sposób, że postać znajduje się zawsze na środku ekranu, a klawisze lewo/prawo powodują przesuwania tła? Czy do kolizji, których oczywiście nie uniknę lepiej wykorzystać funkcje SFMLa (bądź innej biblioteki) czy np. Box2D? |
|
MrPoxipol |
» 2013-08-02 13:19:52 Dla Unity skrypty pisze się w C# lub JS jak co :p Co do gier 2d to SFML powinien być wystarczający, co do kolizji, to spokojnie większość możesz sam napisać. Box'a możesz wykorzystać, bo na pewno się przyda (grawitacja, etc). Imo normalnie view powinien się poruszać zgodnie z ruchem gracza (głównie na osi x), no chyba, że będzie już koniec mapy i nie można już przesunąć mapy. |
|
ridic14 |
» 2013-08-02 15:41:19 W unity da się pisać w c++ ale tylko w wersji pro :P |
|
DejaVu |
» 2013-08-14 11:41:12 Ja bym walczył z Box2D jeżeli faktycznie chcesz fajne gry zacząć pisać. Box2D załatwia Ci problem kolizji i problem fizyki w grze. Problemem jest tylko to, aby przebić się przez podstawy Box2D i zintegrować go np. z SFML. Później już szybko sprawy się potoczą bo jedyne co trzeba będzie zrobić to teren i gameplay. |
|
MrPoxipol |
» 2013-08-14 12:35:20 Podstawy można znaleźć nawet po polsku, a resztę można doczytać w oficjalnym manualu ;) |
|
polkom21 |
» 2013-08-15 00:45:20 No to jak masz jakieś źródła gdzie są po polsku wyjaśnione podstawy to podlinkuj. |
|
MrPoxipol |
» 2013-08-15 09:46:50 |
|
« 1 » |