Problemy z projektowanie programów
Ostatnio zmodyfikowano 2013-08-08 11:52
fers334 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Problemy z projektowanie programów » 2013-08-07 10:51:28 Witam
Tak jak w temacie mam problem z podejściem do programowania programu jako jego projektowania, co prawda przed przystąpieniem do programowania zawsze staram się przemyśleć najważniejsze elementy aplikacji.Nie raz próbowałem projektować aplikacje w sposób opisany w Symfonii C++ która miałem przyjemność czytać rok temu , lecz podejście do projektowania opisane pod koniec 2 tomu jest dla mnie mało intuicyjne,niezbyt pasuje mi opisany tam sposób mimo że nie raz próbowałem, zazwyczaj po dłuższym czasie dawałem sobie z tym spokój ponieważ nie odpowiadało mi ono.Oto sposób opisany przez autora książki :
1 - Wypełniamy Tabel KTO DZIAŁANIE KOGO REZULTAT
np. MENU oferuje zestaw OPCJI umożliwia to wybranie odpowiedniej opcji
2 - Identyfikacja klas obiektów :
Klasa : NAZWA
Obowiązki: Współpracownicy:
Widoczne właściwości:
3 - Ustawienie hierarchii , Zawieranie w sobie obiektów innych klas
4 - Określenie wzajemnych zależności klas
5 - Składanie modelu naszego systemu
Czy zna ktoś jakiś dobry sposób projektowania bądź ma porady jego dotyczące.Czy może jednak wyrobić sobie nawyk projektowania w sposób z Symfonii C++ ?
|
|
Admixior |
» 2013-08-08 02:42:17 Też czytałem ten fragment oraz mi również nie zbyt przypadł. Czytając go stwierdziłem że na razie nie piszę jakichś nie wiadomo jak wielkich aplikacji (>10k linii kodu) więc się nie przyda. Z tego też powodu jak dotąd nie korzystałem z tego.
Jeżeli tworzysz grę to bardziej polecałbym NAJPIERW poczytać ci o czymś takim jak "wzorce projektowe". Im więcej znasz wzorców projektowych - takich których już robiłeś coś większego - tym znasz więcej zalet i słabości poszczególnych wzorców z możliwościami w twoim języku. Chodzi tu o to że np.: dany wzorzec łatwo zakodzić w c++, bo ma do tego gotowe narzędzia, ale niektóre gry ze względu na liczbę obiektów/map/różnych bonusów/łatwości dodawania ficzerów itp. łatwiej zrobić z tym a nie innym wzorcem.
Wracając do początku jeżeli poznasz wzorce i zdecydujesz się do danej appki wykorzystać dany wzór to wtedy przejście przez kroki podane przez J. Grębosza nie będą tak wymagające i trudne do przemyślenia. Później mając rozpiskę klas itd. itp.. bardzo łatwo pójdzie Ci kodzenie (aczkolwiek nie testowałem).
Podsumowując: warto to zrobić ale jak się już wie jak ogólnie będzie działać aplikacja (znać odpowiedni wzorzec/modyfikację/lub własny sposób) |
|
fers334 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-08-08 09:39:44 Wielkie dzięki za odpowiedź. |
|
DejaVu |
» 2013-08-08 11:52:05 Tak się aplikacji nie wytwarza ani w małych ani w średnich projektach. To jest metodologia stosowana tylko i wyłącznie do dużych projektów, realizowanych przez sztab ludzi. Wymagania w tej postaci definiowane są wówczas przez analityków na podstawie wymagań biznesowych projektu, a programista dostaje już taki dokument i na jego podstawie dokonuje implementacji.
/edit:
Poczytaj sobie o metodyce Agile/Scrum. Sądzę, że znacznie lepiej nada się do tworzenia aplikacji w domowym zaciszu (pomimo, że nie będzie standup meetingów). |
|
« 1 » |