Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Problemy z projektowanie programów

Ostatnio zmodyfikowano 2013-08-08 11:52
Autor Wiadomość
fers334
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Problemy z projektowanie programów
» 2013-08-07 10:51:28
Witam

      Tak jak w temacie mam problem z podejściem do programowania programu jako jego projektowania,
co prawda przed przystąpieniem do programowania zawsze staram się przemyśleć najważniejsze elementy aplikacji.Nie raz próbowałem projektować aplikacje w sposób opisany w Symfonii C++ która miałem przyjemność czytać rok temu , lecz podejście do projektowania opisane pod koniec 2 tomu jest dla mnie mało intuicyjne,niezbyt pasuje mi opisany tam sposób mimo że nie raz próbowałem, zazwyczaj po dłuższym czasie dawałem sobie z tym spokój ponieważ nie odpowiadało mi ono.Oto sposób opisany przez autora książki :

1 - Wypełniamy Tabel
 KTO    DZIAŁANIE       KOGO    REZULTAT

np.
 MENU   oferuje zestaw  OPCJI   umożliwia to wybranie odpowiedniej opcji

2 - Identyfikacja klas obiektów  :

Klasa : NAZWA

        Obowiązki:
       
        Współpracownicy:

        Widoczne właściwości:

3 - Ustawienie hierarchii , Zawieranie w sobie obiektów innych klas

4 - Określenie wzajemnych zależności klas

5 - Składanie modelu naszego systemu



Czy zna ktoś jakiś dobry sposób projektowania bądź ma porady jego dotyczące.Czy może jednak wyrobić sobie nawyk projektowania w sposób z Symfonii C++ ?


              

 
P-89661
Admixior
» 2013-08-08 02:42:17
Też czytałem ten fragment oraz mi również nie zbyt przypadł. Czytając go stwierdziłem że na razie nie piszę jakichś nie wiadomo jak wielkich aplikacji (>10k linii kodu) więc się nie przyda. Z tego też powodu jak dotąd nie korzystałem z tego.

Jeżeli tworzysz grę to bardziej polecałbym NAJPIERW poczytać ci o czymś takim jak "wzorce projektowe". Im więcej znasz wzorców projektowych - takich których już robiłeś coś większego - tym znasz więcej zalet i słabości poszczególnych wzorców z możliwościami w twoim języku. Chodzi tu o to że np.: dany wzorzec łatwo zakodzić w c++, bo ma do tego gotowe narzędzia, ale niektóre gry ze względu na liczbę obiektów/map/różnych bonusów/łatwości dodawania ficzerów itp. łatwiej zrobić z tym a nie innym wzorcem.

Wracając do początku jeżeli poznasz wzorce i zdecydujesz się do danej appki wykorzystać dany wzór to wtedy przejście przez kroki podane przez J. Grębosza nie będą tak wymagające i trudne do przemyślenia. Później mając rozpiskę klas itd. itp.. bardzo łatwo pójdzie Ci kodzenie (aczkolwiek nie testowałem).

Podsumowując: warto to zrobić ale jak się już wie jak ogólnie będzie działać aplikacja (znać odpowiedni wzorzec/modyfikację/lub własny sposób)
P-89716
fers334
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-08-08 09:39:44
Wielkie dzięki za odpowiedź.
P-89719
DejaVu
» 2013-08-08 11:52:05
Tak się aplikacji nie wytwarza ani w małych ani w średnich projektach. To jest metodologia stosowana tylko i wyłącznie do dużych projektów, realizowanych przez sztab ludzi. Wymagania w tej postaci definiowane są wówczas przez analityków na podstawie wymagań biznesowych projektu, a programista dostaje już taki dokument i na jego podstawie dokonuje implementacji.

/edit:
Poczytaj sobie o metodyce Agile/Scrum. Sądzę, że znacznie lepiej nada się do tworzenia aplikacji w domowym zaciszu (pomimo, że nie będzie standup meetingów).
P-89722
« 1 »
  Strona 1 z 1