[Allegro] Formaty obsługiwanych plików.
Ostatnio zmodyfikowano 2013-08-10 19:18
Bajt Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro] Formaty obsługiwanych plików. » 2013-08-08 16:18:09 Witam Już dawno nie pisałem żadnej gry, więc postanowiłem dziś zacząć. Wymyśliłem, że napiszę ją w Allegro. Więc zrobiłem sobie jakiegoś ludzika w Paincie i próbowałem wyświetlić go w moim programie. Niestety, ludzik wyświetla się razem z tłem. Próbowałem przerabiać go w Photoshopie poprzez wydzielanie i filtry - nadal jednak nie pomagało, bo przecież format .bmp nie obsługuje przeźroczystości! Czy jest sposób aby wyświetlić moją bitmapę bez tła? |
|
MrPoxipol |
» 2013-08-08 16:44:38 Użyj PNG lub stwórz maskę w Allegro dla obrazu. |
|
Bajt Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-08-08 17:12:36 Przecież Allegro nie obsługuje .png. Próbowałem zapisać jako .png i później zmienić na .bmp, ale program nie jest skłonny do otwarcia go bo wywala błąd. |
|
pekfos |
» 2013-08-08 19:15:52 Które allegro? W 4.x masz masked_blit(), a w 5 pewnie coś podobnego. |
|
Bajt Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-08-08 19:29:27 Mam allegro 4.4. Więc co robić? |
|
SeaMonster131 |
» 2013-08-08 20:51:06 Użyj funkcji podanej przez @pekfos oraz przezroczyste piksele obrazka *.bmp muszą mieć kolor RGB (255,0,255). Ale z tego co wiem, istnieje AllegroPNG czy coś takiego.. a w 5 pewnie coś podobnego. |
al_convert_mask_to_alpha( Obrazek, al_map_rgb( kolor ) ); lub używasz po prostu PNG z przezroczystością ;) |
|
Bajt Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-08-09 10:25:31 Cóż, skoro istnieje narzędzie specjalnie do tego przeznaczone, to go użyję. Ściągnąłem tę bibliotekę ze strony producenta (alpng-1.2) z rozszerzeniem DevPack. Jednak nie mam pojęcia jak wrzucić to do code::blocks'a. Jakieś sugestie? |
|
MrPoxipol |
» 2013-08-09 10:39:12 Z tego co mi się wydaje jest zwykła biblioteka, więc wrzuć jak normalną bibliotekę. |
|
« 1 » 2 3 4 5 6 7 |