Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] Formaty obsługiwanych plików.

Ostatnio zmodyfikowano 2013-08-10 19:18
Autor Wiadomość
Bajt
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-08-10 12:52:41
P-89888
pekfos
» 2013-08-10 12:56:11
Tak więc jakim programem powinienem rozpakować .DevPak?
Pierwszym lepszym programem. Oczywiście, po zmienieniu rozszerzenia na .tar.bz2.
P-89889
MrPoxipol
» 2013-08-10 13:51:11
Sprawdź ustawienia kompilatora.
P-89893
Bajt
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-08-10 15:27:35
Tak też zrobić chciałem, a słowo stało się ciałem. Przywrócenie ustawień domyślnych kompilatora pomogło.
P-89904
Bajt
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-08-10 16:09:34
Teraz ostatnie już moje pytanie(chwała Bogu!):
Kod który przedstawiłem u góry jest dobry.. .Jednak w moim przypadku, bufor jest plikiem graficznym - tłem mojej gry.
W moim programie ludzik porusza się już bez migania i smug, jednak wyświetlany jest on na szarym tle(ponieważ tak podałem w systemie RGB).
Tutaj pojawia się moje pytanie: w jaki sposób wyświetlać mojego ludzika na mojej bitmapie i jednocześnie bez migania?
P-89910
pekfos
» 2013-08-10 17:20:52
Zamiast zamalowywać na szaro, wyświetlaj te tło.
P-89916
Bajt
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-08-10 17:26:31
Cóż, próbowałem i tak.
C/C++
int P1_x = 120, P1_y = 220;
while( !key[ KEY_ESC ] )
{
    if( key[ KEY_A ] ) P1_x--;
   
    if( key[ KEY_D ] ) P1_x++;
   
    if( key[ KEY_W ] ) P1_y--;
   
    if( key[ KEY_S ] ) P1_y++;
    //background to bufor
    //P1 to ludzik
    blit( background, screen, 0, 0, 0, 0, background->w, background->h );
    masked_blit( P1, background, 0, 0, P1_x, P1_y, P1->w, P1->h );
    blit( background, screen, 0, 0, 0, 0, 800, 600 );
}
Owszem tło i ludzik jest wyświetlane, lecz po wciśnięciu jakiegokolwiek przycisku sterowania, bitmapa ludzika zamazuje się. Coś robię źle, ale nie wiem co.
P-89917
pekfos
» 2013-08-10 18:18:15
Powiem co jest źle: nie rozumiesz swojego kodu.
C/C++
blit( background, screen, 0, 0, 0, 0, background->w, background->h ); // wyświetlasz tło (z ludzikiem) na EKRAN
masked_blit( P1, background, 0, 0, P1_x, P1_y, P1->w, P1->h ); // wyswietlasz LUDZIKA NA TŁO
blit( background, screen, 0, 0, 0, 0, 800, 600 ); // znowu wyświetlasz tło (z ludzikiem) na ekran.
Nie będę już pisać, jak to poprawić, bo to banalne. W razie problemów, wracaj do podstaw.
P-89921
1 2 3 4 5 « 6 » 7
Poprzednia strona Strona 6 z 7 Następna strona