[SQL, C++] Używanie baz danych do highscores
Ostatnio zmodyfikowano 2013-08-10 21:42
ridic14 Temat założony przez niniejszego użytkownika  | 
[SQL, C++] Używanie baz danych do highscores » 2013-08-09 18:47:08 Dokładniej chodzi o bazę danych MySQL. Chciałem zrobić coś typu "Highscore online", więc poszperałem trochę i dowiedziałem się że: jeden z modułów SFML a mianowicie Network posiada proste narzędzia które mogą w tym pomóc. Ale do tego potrzebna jest baza danych(założyłem takową na darmowym serwisie), jest też potrzebna znajomość php (trzeba napisać coś co będzie zmieniać highscore i wywołać to przy pomocy sfml). Więc kurs php znalazłem(php jest w sumie dość proste). Mam bazę(MySQL). Teraz jest takie pytanie...  Czy za pomocą SFML mogę zmienić dane w takiej bazie ( SFML Network HTTP) bo mam link do tej bazy, ale ona posiada login i hasło, a klasa sf::Http nie posiada nic co ma się do logowania.  | 
 | 
xevuel  | 
» 2013-08-09 19:00:59 HTTP to nie MySQL... Sam mówisz, że potrzebna Ci znajomość PHP. Więc zrób stronę, która otrzymawszy dane od SFMLa przez żądanie POST, odpowiednio zmodyfikuje bazę.  | 
 | 
ridic14 Temat założony przez niniejszego użytkownika  | 
» 2013-08-09 19:11:47 Myślę że chyba się za szybko nie połapię jak i co ogarnąć przy pomocy strony itd (mimo iż php jest proste)... Tak czy siak chyba jestem za skorzystaniem z biblioteki dla zarządzania bazy danych przez C++ ( http://soci.sourceforge.net/)...  | 
 | 
xevuel  | 
» 2013-08-09 19:20:42 Nie bez powodu nawet na stronie SFMLa mówią o wykorzystaniu PHP. Zabezpieczenie bazy danych przed niewłaściwymi żądaniami przy kodzie, który bądź co bądź każdy może podejrzeć - tego nie przeskoczysz w C++, a w PHP już tak - bez odpowiedniego poziomu uprawnień jest niemożliwe. Temat ten był wałkowany już kilkukrotnie na forum. Poszukaj. | Myślę że chyba się za szybko nie połapię jak i co ogarnąć przy pomocy strony itd (mimo iż php jest proste)... |  
 Prawdopodobnie znacznie krócej niż instalacja dodatkowych bibliotek, a na dodatek byłoby to rozwiązanie po prostu... lepsze. W internecie pełno też gotowców do tego celu.  | 
 | 
ridic14 Temat założony przez niniejszego użytkownika  | 
» 2013-08-09 19:57:38 Faktycznie jednak to z SFML jest łatwiejsze... Tak poza tym to... Najpierw muszę stworzyć stronę... potem sktypt *.php i wrzucić na stronę (przez FTP czyli np. za pomocą FileZilla ?)... potem z poziomu c++ i sfml uruchomić daną funkcję ? (sorry że pytam ale ciężko troszkę z szukaniem gotowców u mnie[staram się ale niestety not found])  | 
 | 
xevuel  | 
» 2013-08-09 20:17:27 | przez FTP czyli np. za pomocą FileZilla ? |  
 Zależy czy hosting udostępnia FTP. | potem z poziomu c++ i sfml uruchomić daną funkcję ? |  
 przesłać żądanie do pliku *.php. Poczytaj o protokole HTTP.  | 
 | 
MrPoxipol  | 
» 2013-08-09 21:04:00  | 
 | 
ridic14 Temat założony przez niniejszego użytkownika  | 
» 2013-08-09 21:49:15 Hmm... wygląda na to że mi się udało :DDDD. Teraz tylko ostatnie <[raczej]niezasługujące na nowy temat> pytanie: Mam już 2 skrypty z zapisem i odczytem. Odczyt po prostu wyświetla na STRONIE wyniki. Klasa sf::Http posiada metodę getBody(); która zwraca "ciało" danego skryptu php... Ale zwraca go jako skrypt (więc gdybym chciał odczytać dane to trochę by trzeba było się pomęczyć). No więc pytaniem jest: Zrobić pokazywanie tego High score w grze czy dać w grze odnośnik do strony na której się wyświetlą HS ? 
  P.S. Dzięki za pomoc.  | 
 | 
|  « 1 »  2 3 |