Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

gra konsolowa i funkcja getDamage

Ostatnio zmodyfikowano 2013-08-11 12:27
Autor Wiadomość
Echelon
Temat założony przez niniejszego użytkownika
gra konsolowa i funkcja getDamage
» 2013-08-10 13:39:15
Witam!
Jestem nowy w C++ ale juz przeszedłem kurs i wciąż poszerzam swoją wiedzę(m.in. kupiłem książkę thinking in C++) ale to nie ważne.

Otóż mam problem.
w celu sprawdzenia umiejętności(no i dla zabawy oczywiscie też :)) postanowilem napisać grę, ale nie w 3D...ani nie w 2D...(wyższa szkoła jazdy) tylko w konsoli.
Gra jest barbarzyńsko prosta.
Jest oparta na turach.Gracz pierwszy wybiera akcje(na razie jest tylko attack), która wywołuje effekt(zadaje obrażenia).Po zakonczonej turze wyswietlane sa statystyki przeciwnika (health,mana) i tura należy do gracza 2.
Jak się można domyślić gra kończy się gdy jeden gracz pokona drugiego :)
a teraz problem:
po wpisaniu w konsole słowa attack obrażenia nie zostają zadane.Myślę że błąd leży w funkcji tura1/tura2 albo w funkcji getDamage,ale nie mam pojęcia o co dokładnie chodzi.
kod:
C/C++
#include <iostream>

using namespace std;
class player
{
public:
    int health = 100;
    int mana = 100; //statystyki obydwu graczy
    void getDamage( int damage ) //funkcja odpowiadająca za obrażenia
    {
        health -= damage;
    }
   
};
class player1
    : public player //dziedziczenie statystyk i funkcji getDamage
{
public:
   
};
class player2
    : public player //dziedziczenie statystyk i funkcji getDamage
{
public:
};
void tura1( string turn ) //funkcja odpowiadająca za ruch gracza1
{
    player1 Object1;
    if( turn == "attack" )
    {
        Object1.getDamage( 10 ); //po wpisaniu w czasie tury attack przeciwnik otrzymuje 10 obrażeń
    }
    //miejsce na pozostale umiejetnosci
}
void tura2( string turn ) //funkcja odpowiadająca za ruch gracza2
{
    player2 Object2;
    if( turn == "attack" )
    {