[SFML 1.6]zmiana szczegółów grafiki
Ostatnio zmodyfikowano 2013-08-17 14:09
Natoito Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML 1.6]zmiana szczegółów grafiki » 2013-08-15 20:40:47 czy istnieje jakiś sposób na zmianę jakości grafiki bez ładowania osobnych plików i bez zmiany rozmiarów okna( zmiana rozmiaru okna nastąpiła by tylko wtedy gdy wartość domyślna będzie większa od rozdzielczości ekranu gracza)? to znaczy chcę zrobić 3 opcje z grafiką: LOW, MEDIUM oraz HIGH lub gracz będzie mógł wybrać rozdzielczość z listy ( np. 1200x800 ) |
|
hincu |
» 2013-08-16 12:47:41 a co przed to rozumiesz, ze grafika bedzie wieksza? jesli tak to mozesz ja przeciez skalowac..., zapoznaj sie z dokumentacja i bierz sfml2.1, 1.6 to staroc... |
|
m4tx |
» 2013-08-16 12:57:50 Hm, możesz wczytać grafikę w wysokiej rozdzielczości i potem ją przeskalować do mniejszej - dzięki temu zaoszczędzisz RAM i trochę karty graficznej. Ale tak naprawdę nie widzę sensu robienia czegoś takiego w przypadku gier 2D, i to jeszcze amatorskich :) |
|
hincu |
» 2013-08-16 16:34:21 m4tx: 1.6 nie uzywa gpu a cpu, w 2.0 to sie dopiero zmienilo ( shadery i vertexy ) |
|
m4tx |
» 2013-08-16 17:03:49 m4tx: 1.6 nie uzywa gpu a cpu, w 2.0 to sie dopiero zmienilo ( shadery i vertexy ) |
Wtf... Jeszcze raz: m4tx: 1.6 nie uzywa gpu a cpu, w 2.0 to sie dopiero zmienilo ( shadery i vertexy ) |
Dalej nie ogarniam co napisałeś. m4tx: 1.6 nie uzywa gpu a cpu |
Nieprawda. Oczywiście, że SFML 1.6 używa GPU; na forum często był poruszany temat Allegro4 && SDL 1.x vs. SFML 1.6 gdzie głównym argumentem przemawiającym za SFML-em było właśnie to, że używa on GPU zamiast CPU do renderowania grafiki. E? Wiesz w ogóle co to są verteksy? W ogóle co one mają wspólnego z shaderami (poza tym, że jedna ich grupa na verteksach operuje)? |
|
Natoito Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-08-17 00:50:16 W wersji 2.0 to wiem ze jest taka mozliwosc bo nawet znalazlem ten temat na tym forum, interesowalo mnie tylko czy da rade tak w 1.6 bo dokumentacje cala przejrzalem i dlatego interesowalo mnie czy jest jakas sztuczka zeby to zrobic recznie jakos. Probowalem ze scalowaniem ale to tylko zmienia rozmiary a jakosc pozostaje bez zmian, bo rozmiar ma zostac ten sam ale gorszej jakosci. Chyba jednak nie umieszcze tej opcji bo chyba faktycznie jak mowil m4tx to nie ma wiekszego sensu bo i tak gra wyciaga 300-400 klatek na karcie zintegrowanej wiec na normalnej to by doszlo wiecej ;)
Hincu: rozmyslalem wlasnie nad 2.1 bo szukajac rozwiazania tematu w google tez uswiadlmilem sobie ze 1.6 to staroc :) |
|
hincu |
» 2013-08-17 10:20:59 m4tx: przegladales tutejsze forum czy sfml? zwykle uzywanie sf texture i metody window.draw(sprite); dziala na CPU, jesli uzywasz vertexow i vertexarray to wtedy GPU, sprawdz sobie sam i zobaczysz roznice... nie opieraj sie na samym forum gdzie jeden cos zle zrozumie z tlumaczenia i sieje dalej ferment... to ze wczytujesz teksture do pamieci nie oznacza ze gpu wykonuje obliczenia ;) |
|
ison |
» 2013-08-17 13:32:58 |
|
« 1 » 2 |