Czy SFML nadaje się do pisania prostych gier?
Ostatnio zmodyfikowano 2013-08-28 12:25
jedrus55 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Czy SFML nadaje się do pisania prostych gier? » 2013-08-28 00:52:40 Witam. Chciałbym spytać czy SFML jest dobry do nauki pisania prostych gier, czy można napisać coś w SFML bez programowania obiektowego i czy SFML może łączyć się z bazą danych i czy można napisać grę multi typu klient-serwer. |
|
polkom21 |
» 2013-08-28 01:13:59 Jak najbardziej możesz napisać grę typu klient - serwer ale o łączeniu z bazą danych musisz zapomnieć ale nie ma co się zaraz tak przejmować mocno. Wystarczy poszukać odpowiedniej biblioteki do korzystania z bazy danych bądź napisać własny system bazy danych po stronie serwera. Jeżeli chodzi o tryb multiplayer gry to masz do dyspozycji UDP i TCP. Uprzedzam z góry, że pisanie gry multiplayer to nie jest takie siup i już masz. |
|
akwes |
» 2013-08-28 02:41:58 czy można napisać coś w SFML bez programowania obiektowego
|
Co przez to rozumiesz? Jeżeli chodzi Ci o nieużywanie klas to nie, nie da się, ponieważ SFML jest napisany obiektowo. Jeżeli koniecznie chcesz robić grę bez obiektówki to zainteresuj się allegro. Tip: jeżeli stronienie od klas jest spowodowane brakiem umiejętności ich używania, to nie bierz się za pisanie gier tylko dalej ucz C++. czy można napisać grę multi typu klient-serwer.
|
Można. czy SFML może łączyć się z bazą danych
|
Co przez to rozumiesz? Baza danych to plik, albo usługa. Możesz sobie przecież napisać własną bazę danych. Jeżeli chodzi Ci o bazę danych na serwerze, to zawsze można napisać pośrednika w PHP między klientem a bazą danych. |
|
Mitu |
» 2013-08-28 12:10:24 Tip: jeżeli stronienie od klas jest spowodowane brakiem umiejętności ich używania, to nie bierz się za pisanie gier tylko dalej ucz C++.
|
Uważasz, że to zły sposób na naukę? ;) |
|
Wasilek |
» 2013-08-28 12:25:26 Z pewnością nie zaszkodziłoby przeczytanie kursu o programowaniu obiektowym oraz napisaniu kilku programów obiektowo :) A z pewnością nie miałbyś wtedy problemu z przepisywaniem kodu gry (no bo jak na żywca pójdziesz pisać grę bez wcześniejszej znajomości programowania obiektowego, to różne dziwactwa się pewnie znajdą w kodzie). |
|
« 1 » |