Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Czy SFML nadaje się do pisania prostych gier?

Ostatnio zmodyfikowano 2013-08-28 12:25
Autor Wiadomość
jedrus55
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Czy SFML nadaje się do pisania prostych gier?
» 2013-08-28 00:52:40
Witam. Chciałbym spytać czy SFML jest dobry do nauki pisania prostych gier, czy można napisać coś w SFML bez programowania obiektowego i czy SFML może łączyć się z bazą danych i czy można napisać grę multi typu klient-serwer.
P-91090
polkom21
» 2013-08-28 01:13:59
Jak najbardziej możesz napisać grę typu klient - serwer ale o łączeniu z bazą danych musisz zapomnieć ale nie ma co się zaraz tak przejmować mocno. Wystarczy poszukać odpowiedniej biblioteki do korzystania z bazy danych bądź napisać własny system bazy danych po stronie serwera. Jeżeli chodzi o tryb multiplayer gry to masz do dyspozycji UDP i TCP. Uprzedzam z góry, że pisanie gry multiplayer to nie jest takie siup i już masz.
P-91091
akwes
» 2013-08-28 02:41:58

czy można napisać coś w SFML bez programowania obiektowego

Co przez to rozumiesz? Jeżeli chodzi Ci o nieużywanie klas to nie, nie da się, ponieważ SFML jest napisany obiektowo. Jeżeli koniecznie chcesz robić grę bez obiektówki to zainteresuj się allegro.

Tip: jeżeli stronienie od klas jest spowodowane brakiem umiejętności ich używania, to nie bierz się za pisanie gier tylko dalej ucz C++.


 czy można napisać grę multi typu klient-serwer.
Można.


czy SFML może łączyć się z bazą danych
Co przez to rozumiesz? Baza danych to plik, albo usługa. Możesz sobie przecież napisać własną bazę danych. Jeżeli chodzi Ci o bazę danych na serwerze, to zawsze można napisać pośrednika w PHP między klientem a bazą danych.
P-91095
Mitu
» 2013-08-28 12:10:24
Tip: jeżeli stronienie od klas jest spowodowane brakiem umiejętności ich używania, to nie bierz się za pisanie gier tylko dalej ucz C++.

Uważasz, że to zły sposób na naukę? ;)
P-91113
Wasilek
» 2013-08-28 12:25:26
Z pewnością nie zaszkodziłoby przeczytanie kursu o programowaniu obiektowym oraz napisaniu kilku programów obiektowo :) A z pewnością nie miałbyś wtedy problemu z przepisywaniem kodu gry (no bo jak na żywca pójdziesz pisać grę bez wcześniejszej znajomości programowania obiektowego, to różne dziwactwa się pewnie znajdą w kodzie).
P-91117
« 1 »
  Strona 1 z 1