Tworzenie paczek i wlasnych rozszerzen
Ostatnio zmodyfikowano 2013-09-07 16:18
Mr.J Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Tworzenie paczek i wlasnych rozszerzen » 2013-09-07 15:44:12 Witam, Jestem na "srodkowym" tapie tworzenia gry i w miare uplywu czasu przybywa mi plikow takich jak tekstury, pliki przechowujace dane map itd... zastanawiam sie w jaki sposob pozamykac niektore pliki w jeden i jak wyglada operowanie na takich paczkach? Kolejne pytanie to w jaki sposob stworzyc wlasne rozszerzenie? Chodzi mi to o uniemozliwienie podgladu pliku przez programy do edycji tekstu. Pozdrawiam Mr.J |
|
MrPoxipol |
» 2013-09-07 15:55:55 Użyj biblioteki do zipów np. zipos lub obsługującej większą ilość typów archiwów (m.in .pak, .7z, .zip, .wad) bibliotekę PhysFs. Oczywiście możesz przy użyciu zlib'a stworzyć własny typ archiwów i własny interface do jego obsługi. |
|
Mr.J Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-09-07 16:03:10 Zaraz sprawdze, zastanawiam sie(odnosnie drugiego pytania) czy nie wystarczy tego zrobic tak: ofstream nazwa ... nazwa.open("mojTyp.jakis") ? |
|
MrPoxipol |
» 2013-09-07 16:18:03 Dla przykładu w SFML 2.1 masz dostęp do klasy sf::InputStream, piszesz własną klasę dziedziczącą po niej i możesz załadować np. teksturę ze Stream'u używając loadFromStream() tylko musisz zaimplementować obsługę swojego formatu w swoim InputStream'ie. Na wiki SFML na github'ie jest przykład użycia PhysFs do ładowania zasobów. |
|
« 1 » |