[Lekcja 9] Problem z bool'em.
Ostatnio zmodyfikowano 2013-09-14 20:28
Dziobas Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Lekcja 9] Problem z bool'em. » 2013-09-14 02:47:48 Witam! Jestem początkujący także z góry przepraszam ze kod jest w normalnym tekście ale szukałem i szukałem... i dalej nie wiem jak zrobić z tego specjalną ramkę jako "kod". Problem jest taki że na końcu po "Wczytano" wszędzie pokazuje mi wartość "1" ;) mimo że w tym środkowym jak się wpisuje "tak 123" to wtedy "y" wyświetla jako wartość "0" ale "spr" przy tym ma dalej wartość "1". I moje pytanie brzmi... czy do każdej zmiennej muszę tworzyć osobną zmienna bool'a czy moze być ta jedna "spr" tylko ja coś źle tutaj wpisałem ? Prosiłbym o pomoc ;) w tematach Lekcji 9 zadania nie znalazłem podobnego problemu albo słabo szukałem. Z góry dziękuje ;) #include <iostream> int main() { float liczba; float y; float b; bool spr = std::cin.good(); std::cin.clear(); std::cin.sync(); std::cin >> liczba; spr; std::cin.clear(); std::cin.sync(); std::cin >> y; spr; std::cin.clear(); std::cin.sync(); std::cin >> b; spr; std::cout << "Liczba pierwsza to : = " << liczba << " Wczytano?: " << spr << std::endl; std::cout << "Liczba druga to : = " << y << " Wczytano?: " << spr << std::endl; std::cout << "Liczba trzecia to : = " << b << " Wczytano?: " << spr << std::endl; return 0; } |
|
rafixxx25 |
» 2013-09-14 10:08:30 Nie możesz zrobić tego w ten sposób. Po pierwsze: gdybyś zapisywał trzy razy do tej samej zmiennej to za każdym razem zmienna się nadpisze i wypisując jej wartość na końcu miałbyś tylko wartość ostatniego zapisu. Po drugie: używasz std::cin.good(); tylko raz i to w dodatku przed wczytaniem jakiejkolwiek liczby. Przeczytaj sobie jeszcze raz tą lekcję, żeby zrozumieć zasadę działania tej funkcji. Pisząc: nie robisz nic, co miałoby jakikolwiek wpływ na program. Nie przypisujesz do tej zmiennej żadnej wartości itd. Musisz użyć 3 różnych zmiennych bool, aby wypisać wszystkie napisy na końcu. |
|