Uruchamianie programów poprzez *.exe oraz z poziomu Code::Blocks, a pliki *.dll
Ostatnio zmodyfikowano 2013-09-17 17:27
| DrMetal Temat założony przez niniejszego użytkownika | Uruchamianie programów poprzez *.exe oraz z poziomu Code::Blocks, a pliki *.dll » 2013-09-17 14:40:18 Witam,
 Jestem początkującym uczniem C++ (bo nie mogę się nazwać programistą) i właściwie nie mam poważnego problemu z którym nie mogę sobie poradzić, ale nie mogę zrozumieć dlaczego po skompilowaniu i uruchomieniu programu w Code::Blocks program uruchamia się bez problemów, a kiedy próbuję go uruchomić normalnie poprzez .exe program upomina się o biblioteki DLL. Oczywiście kiedy wrzucę mu do katalogu te biblioteki program uruchamia się prawidłowo. Czy kompilator/linker podczas kompilacji poprzez Code::Blocks w jakiś sposób wczytuje wskazane biblioteki (.lib / .a) i nie potrzebuje wtedy DLL?
 
 Nie jestem jeszcze dobrze obeznany w C++ więc wybaczcie jeśli nie nazywam rzeczy po imieniu :)
 
 Pozdrawiam!
 | 
|  | 
| MrPoxipol | » 2013-09-17 14:54:59 Uruchamiając program z poziomu Code::Blocks, program korzysta z bibliotek, które są w katalogu roboczym projektu, tych, które są w katalogu bin kompilatora oraz tych, które używa system. | 
|  | 
| pekfos | » 2013-09-17 17:27:37 Dodaj do PATH ścieżkę do katalogu bin kompilatora (lub innego, w którym trzymasz pliki .dll). | 
|  | 
| « 1 » |